„Taksometras taksi sukosi greičiau negu derėtų ir kelionė nuo oro uosto iki „Radisson Blu“ man atsiėjo 80 Lt. Manau, kad jie mane apvogė. Pirmas įspūdis nekoks.“ Tai tik vienas iš Vilniaus miesto svečių atsiliepimų apie tai, kokią paslaugą jie gauna vos atskridę į mūsų šalį. Su panašiais skundais dėl taksi vairuotojų darbo į sostinės savivaldybę, kultūros informacijos centrus kreipiasi ir užsieniečiai, ir vietos gyventojai.
Kenkia Vilniaus įvaizdžiui
Anot Vilniaus mero Viliaus Navicko, susidaro įspūdis, kad taksi vairuotojai, sutinkantys atvykstančius turistus oro uoste, dirba tarsi norėdami pakenkti geram Vilniaus vardui. „Tapo normalu grįžus į Vilnių taksi kviestis telefonu, o ne naudotis oro uosto teritorijoje esančių taksistų paslaugomis. Galbūt galėtume paleisti papildomą autobusą naktį, tačiau kituose pasaulio miestuose tai sprendžiama paprasčiau: nustatomas fiksuotas mokestis, kiek kainuoja kelionė taksi iš oro uosto iki miesto centro. Nustačius tokią kainą ir ją užrašius automobiliuose, taps aišku, kiek reikia mokėti“, – sakė sostinės meras.
Tačiau norint įvesti tokią naujovę, savivaldybės vadovų teigimu, būtina, kad Susisiekimo ministerija pakeistų galiojančiuose teisės aktuose esantį punktą, kad taksi automobiliai negali vežti keleivių, jeigu taksometras yra išjungtas. „Esame kalbėję su taksi asociacijomis, jų atstovai lyg ir sutinka. Bent tris kartus kreipėmės į Susisiekimo ministeriją, tačiau teigiamo atsakymo nesulaukiama“, – sakė V.Navickas.
Susisiekimo ministerija, atsakydama į savivaldybės kreipimąsi, teigė, kad keleivių vežimas taksi nėra socialiai būtina paslauga, kaip keleivių vežimas reguliaraus vietinio susisiekimo autobusų (troleibusų) maršrutais, ir kadangi taksi paslaugomis naudojasi nedidelė dalis gyventojų, paprastai gaunančių didesnes pajamas, todėl vežėjai turėtų nustatyti tokius tarifus, kad jų veikla būtų pelninga.