2009 12 02

Siūloma skaidriau įgyvendinti gamtinių dujų sektoriaus plėtrą

Vyriausybė siūlo Seimui naujai priimti Gamtinių dujų įstatymo pakeitimus, kurie sudarytų sąlygas skaidriai dujų sistemų plėtrai bei leistų padidinti dujų vartotojų skaičių. Pakeitimais siekiama nustatyti aiškesnius ir detalesnius naujų dujų sistemų įrengimo principus nedujofikuotose teritorijose.
Dujinė viryklė
Dujinė viryklė / Šarūno Mažeikos/BFL nuotr.

Gamtinių dujų įstatymo nuostatos keičiamos siekiant įgyvendinti 2006 m. gruodžio 12 d. Europos parlamento ir Tarybos direktyvos „Dėl paslaugų vidaus rinkoje“ reikalavimus, teigiama pranešime psaudai.

Remiantis naujomis nuostatomis, Valstybinei kainų ir energetikos komisijai nereikės atlikti reguliatoriui nebūdingų funkcijų – organizuoti dujų sistemų įrengimo konkursų. Šis uždavinys bus perduotas Vyriausybės įgaliotai institucijai. Tai leis komisijai efektyviau vykdyti pagrindines savo funkcijas – tinkamai kontroliuoti gamtinių dujų sektoriaus veiklą.

Taip pat bus užtikrintos nediskriminacinės sąlygos Europos Sąjungos subjektams pradėti ir vykdyti licencijuojamą veiklą. Taip siekiama skatinti konkurenciją gamtinių dujų vidaus rinkoje. Pažymėtina, kad licencija nustato ne tik teisę, bet ir pareigą vykdyti licencijuojamą veiklą – licencijos turėtojas įpareigojamas teikti nustatytas paslaugas visiems to pageidaujantiems vartotojams.

Įstatymo pataisomis numatomi nauji licencijų išdavimo principai, kuriais remiantis apibrėžiama licencijuojamos veiklos teritorija. Veiklos teritorijos išskirtinumas yra būtinas dėl licencijuojamų veiklų monopolinės specifikos. Šis ribojimas užtikrina viešąjį interesą – išvengti dubliuojančių gamtinių dujų tinklų statybos, taip sutaupant sąnaudas, kurios galiausiai yra apmokamos gamtinių dujų vartotojų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis