Nors Lietuvos gyventojai domisi mokslu, tačiau vykdomos veiklos yra netinkamas ir (ar) nepakankamos – „Eurobarometro“ tyrimų apie mokslą ir technologijas 2002-2010 metų rezultatų palyginimas liudija, kad Lietuva tarp ES valstybių užima paskutiniąsias vietas.
Mokslo populiarinimo situacijos apžvalgą rengusi Lietuvos mokslų akademijos (LMA) ekspertų grupė siūlo net keletą priemonių, kurios leistų keisti susidariusią padėtį. Pirma, trūksta koordinacijos, mokslo populiarinimo strategiją įgyvendinančio centro, todėl siūloma prie Lietuvos mokslų akademijos steigti Mokslo populiarinimo tarybą ir jos vykdomąjį organą – Mokslo populiarinimo centrą. Taryba priimtų sprendimus dėl mokslo populiarinimo plėtojimo, o centras būtų atsakingas už įgyvendinimą ir koordinavimą. Antra, pagrindinė mokslo populiarinimo sistemos dalis turėtų būti specializuota interneto svetainė, kur būtų pateikiama informacija apie vykstančius renginius, mokslo naujoves, mokslo populiarinimo literatūrą, pagrindines Lietuvos mokslo kryptis ir įstaigas. Trečia, sekant Vakarų Europos pavyzdžiu, turi būti įkurtas mokslo muziejus – ne tik išsami ekspozicija, bet ir įvairios galimybės aktyviai pažintinei veiklai. Prieš keletą metų iškeltas siūlymas tokį muziejų įsteigti tam tinkamose VU Medicinos fakulteto patalpose M.K.Čiurlionio gatvėje Vilniuje.
Studijoje siūloma mokslo populiarinimui pasitelkti mokslo draugijas ir sąjungas, nes dažnai tai yra viena iš pagrindinių jų veiklos krypčių. Be to, prasminga šią veiklą orientuoti į regionus, nes ten ypač mielai sutinkami iš to krašto kilę mokslininkai, jie patys taip pat noriai dalyvauja tenykščiuose renginiuose.
Iki šiol mokslo populiarinimas Lietuvoje vyko chaotiškai. Nors 2005 metais buvo sukurta Mokslo ir technologijų populiarinimo strategija, tačiau ji nebuvo įgyvendinama. Netgi priešingai, valstybės parama visai sumenko: nutraukti mokslo populiarinimo darbų konkursai, už tokią veiklą neskiriamos premijos. Dėl lėšų stygiaus stringa vienintelio mokslo laikraščio „Mokslo Lietuva“ leidyba, nacionalinio transliuotojo eteryje nebeliko laidų mokslo populiarinimo tematika, o komercinėje žiniasklaidoje plačiai propaguojamos pseudomokslinės, netgi antimokslinės įdėjos.