2012 09 20

Siūloma taikyti vienodus išorinės reklamos įrengimų ir leidimų išdavimo reikalavimus visoje Lietuvoje

Ūkio viceministras Giedrius Kadziauskas Seimui pristatė Reklamos įstatymo ir lydimųjų teisės aktų pakeitimus, kuriais numatoma keisti nuostatas, reguliuojančias išorinės reklamos įrengimą ir leidimų ją įrengti išdavimą, tiksliau apibrėžti šio įstatymo nuostatų įgyvendinimo priežiūrą atliekančių institucijų kompetenciją, nustatyti efektyvesnę ir operatyvesnę reklamos naudojimo pažeidimų nagrinėjimo tvarką, skatinti reklamos savitvarką.
Lauko reklama
Lauko reklama / Šarūno Mažeikos/BFL nuotr.

Teikiamomis Reklamos įstatymo pataisomis siūloma nustatyti, kad visoje Lietuvos teritorijoje būtų taikomi vienodi išorinės reklamos įrengimų ir leidimų išdavimo reikalavimai. Įstatyme numatoma įtvirtinti leidimų įrengti išorinę reklamą išdavimo, jų galiojimo, sustabdymo ir panaikinimo sąlygas bei atvejus, taip pat nustatyti, kad išorinės reklamos taisykles tvirtina Vyriausybė.

„Pagal šiuo metu galiojančią tvarką kiekvienoje savivaldybėje išorinės reklamos leidimų išdavimo ir derinimo tvarka yra visiškai skirtinga. Savivaldybės turi teisę ir pagal šį naująjį projektą nustatyti vietas, kuriose įrengiama reklama, taip pat reikalavimus stendų dydžiui, formai ir kitus, kurie yra svarbūs konkrečiai vietai. Tačiau yra suvienodinama pati procedūra, kaip įmonė kreipiasi, per kiek savivaldybė turi atsakyti, koks yra metodas, kaip savivaldybė apsvarsto ir kiti dalykai. Čia sprendžiama vienodo aptarnavimo ir vienodos tvarkos problema“, – pristatydamas pataisas sakė G. Kadziauskas.

Naujomis nuostatomis planuojama uždrausti įrengti išorinę reklamą gamtiniuose ir kompleksiniuose draustiniuose, valstybiniuose parkuose, ant bendrojo naudojimo objektų, neturint butų ir kitų patalpų savininkų daugumos sutikimo.

Ūkio viceministras atkreipė dėmesį, kad prie direktyvos yra derinama pradinių mišinių kūdikiams ir tolesnio maitinimo mišinių sąvoka ir nustatomi apribojimai jų reklamai. „Siūloma nustatyti, kad pradinio maitinimo kūdikių mišinių reklama leidžiama tik sveikatos priežiūros specialistams skirtuose leidiniuose ir mokslo publikacijose“, – kalbėjo G. Kadziauskas.

Seimui taip pat siūloma nustatyti, kad Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba galėtų ne tik skirti nuobaudas, bet ir surašyti pažeidimų protokolus. Teikiamais lydimųjų įstatymų pakeitimais tikslinami kai kurie skiriamų baudų dydžiai, jų ribos už klaidinančios ir neleidžiamos lyginamosios reklamos skleidimą. Visoms priežiūros institucijoms numatoma suteikti teisę taikyti laikino pobūdžio priemones, pavyzdžiui, sustabdyti reklamos skleidimą ir užkirsti kelią galimoms žalingoms pasekmėms. Iki šiol įstatymu tokią teisę turi tik Konkurencijos taryba.

Po pristatymo už pateiktus projektus balsavo 46 Seimo nariai, prieš – 1, susilaikė 5 parlamentarai. Pritarus projektams po pateikimo, toliau jie bus svarstomi Seimo komitetuose. Preliminari svarstymo Seimo posėdyje data – lapkričio 6 d.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis