2009 07 21

Skaitytojo informacija: turėjau bilietą, bet kontrolierius smogė man į veidą!

Vilnietis autobuso keleivis skundžiasi, kad viešajame transporte buvo užpultas be jokios priežasties, o keleivių bilietus tikrinančios įmonės „Susisiekimo paslaugos“ atstovai ramina, kad kontrolierius dėl incidento jau įspėtas.
Keleivių patirtis rodo, jog su kontrolieriais sostinėje geriau nejuokauti ir nesipykti.
Keleivių patirtis rodo, jog su kontrolieriais sostinėje geriau nejuokauti ir nesipykti. / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Naujienų portalo skaitytojas ir Vilniaus viešojo transporto keleivis Darius kreipėsi į redakciją dar birželio 26 dieną.

Vilnietis užsiminė turintis informacijos apie „nekulturingą autobuso kontrolieriaus darbą“.

Paaiškėjo, kad nekultūringumas pasireiškė kontrolieriaus smūgiu Dariui į veidą.Dėl to, kad trenkė Jums į veidą, kontrolieriui pareikštas įspėjimas, – atsakyme į keleivio skundą rašė „Susisiekimo paslaugų“ atstovai, tačiau bendraudami su žurnalistu šių žodžių išsižadėjo.

Vilnietis kreipėsi į žiniasklaidą, nes nusivylė, kaip į jo skundą atsakė bilietų kontrolę miesto autobusuose bei troleibusuose organizuojančios savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ atstovai.

Incidentas 56-ajame autobuse

Kontrolierių valdžiai skirtą skundą Darius rašė dėl nutikimo, kurį pats prisimena taip: „Birželio 13 dieną, šeštadienį, apie 15.30 val. Konstitucijos prospekte 56-ąjį autobusą tikrino labai nemandagi kontrolierių komanda. Prie manęs priėjo 034-as kontrolierius ir net nepasisveikino, o kai parodžiau elektroninį bilietą, storžieviškai išrėžė: „Pažymėjimas!“ (tokia šiurkščia intonacija, kuri man labai nepatiko, nebuvo jokių žodžių kaip „prašau parodyti pažymėjimą ar panašiai...). Tai aš, kaip ir prašė, greit parodžiau ir vėl įsidėjau į piniginę.

„Nematau galiojimo!“ – vėl baisiu tonu išrėžė kontrolierius.

Aš jam atrėžiau: „Užsidėk akinius, jei nematai...“

Po šito mano pasakymo jis pasidarė dar šiurkštesnis: toliau dar šiurkščiau reikalavo parodyti tą studento pažymėjimo galiojimą, o kada ištiesiau ranką jam arčiau ir trumpai susikeikiau, priėjo dar keli kontrolieriai. Jie užstojo mane trise, kad kiti žmonės nematytų, o per vidurį stovintis tas pats 034-as trenkė man į veidą (gerai, kad liežuvio neprikandau).

Aš klausiau jo vardo, pavardės, bet jis man pasiūlė: „Išlipk, surašysim tau protokolą!“

Kodėl turėjau lipti kaip zuikis, kad visi žmonės manytų, jog esu zuikis, jei turėjau ir bilietą, ir pažymėjimą?! Aš jam tespėjau pasakyti, kad įsidėmėjau jo numerį...“

Juliaus Kalinsko/„15 minučių“ nuotr./Taisyklei, miesto viešajame transporte bilietus pasižymėti įlipus nedelsiat, jokios išimtys netaikomos.
Elektroninių bilietų tikrinimas

Keleivio Dariaus supratimu, jei kontrolieriai nemoka mandagiai paprašyti bilieto ir pažymėjimo, o dar tranko į veidą ir reikalauja išlipti surašyti protokolo, tai jau primena ne demokratišką Lietuvą, o Iraką, kai gali būti sumuštas agresyvių kontrolierių.

Pripažino, kad „trenkė į veidą“

Parašęs skundą kontrolierių vadovams, Darius elektroniniu paštu gavo tokį „Susisiekimo paslaugų“ Kontrolės skyriaus viršininko Daniaus Rinkausko atsakymą, kuriame apie incidento kulminaciją užsimenama tik paskutiniu sakiniu: „Laba diena, išnagrinėjome Jūsų skundą, Jus tikrinę kontrolieriai parašė pasiaiškinimus. Keleivis, važiuojantis su lengvatiniu bilietu, privalo pateikti keleivių kontrolei kartu su bilietu ir dokumentą, patvirtinantį teisę į lengvatą. Jei keleivis pateikia tik lengvatinį bilietą be dokumento, galima traktuoti kaip važiavimą be bilieto.

„Važiavimo maršrutiniais autobusais ir troleibusais Vilniuje taisyklės“ patvirtintos Vilniaus miesto savivaldybės tarybos 2005 m. lapkričio 23 d. sprendimu Nr. 1-967, punktas 33,1 skelbia: „Nepateikia kontrolieriui tinkamai pažymėto vienkartinio bilieto arba galiojančio terminuotojo bilieto, galiojančio vardinio terminuotojo arba vienkartinio bilieto su nuolaida ir galiojančio dokumento, patvirtinančio asmens teisę į transporto lengvatą.“Šiaip kontrolieriai tikrai nesišvaisto kumščiais, vos įlipę į troleibusą ar autobusą! Tai būtų visiškai nenormalu, nes jie patys supranta, kuo tai kvepia ir kuo gresia. Dažniausiai kontrolieriai nukenčia – gauna į akį ar pirštą jiems išsuka, – kalbėjo įmonės vadovas V.Antanavičius.

Todėl ir buvo pasiūlyta Jums surašyti protokolą. Keleivis neturi savo veiksmais trukdyti kontrolieriams atlikti savo pareigų ir užlaikyti transporto. Dėl to, kad trenkė Jums į veidą, kontrolieriui pareikštas įspėjimas.“

Toks valdiškas kontrolierių atsakymas papiktino keleivį. „Tik įspėjimas – tai absurdas. Netgi futbole už panašų dalyką būtų pašalinimas...“ – palygino Darius, manantis, kad 034-asis kontrolierius nusipelnė griežto papeikimo arba netgi būti atleistas iš pareigų.

Studentas teigia netikintis, jog kontrolierių pareiginėse instrukcijose parašyta, kad konfliktines situacijas reikia spręsti nemandagiu tonu ir trankantis.

„Pagerinta“ kontrolierių versija

Naujienų portalo žurnalistai nuo birželio pabaigos mėgino išklausyti „Susisiekimo paslaugų“ atstovų versiją apie šį incidentą. Šį antradienį Kontrolės skyriaus viršininkas D.Rinkauskas pagaliau pateikė 15min.lt komentarą, kuriame jau apskritai neigia faktą, jog keleiviui buvo smogta į veidą.

„Keleivis nenorėjo rodyti, į rankas duoti elektroninio bilieto kontrolei. Norint nuskaityti duomenis, elektroninį bilietą reikia priglausti prie aparato, o keleivis nenorėjo duoti, tik rodė piniginėje, kad yra“, – savąją versiją apie konflikto užuomazgą aiškino D.Rinkauskas.

Jo teigimu, iš savo varpinės apie šį konfliktą pasakoję kontrolieriai tikino, jog šįsyk susidūrė su labai arogantišku, pasipiktinusiu vien dėl to, kad apskritai yra tikrinamas, keleiviu.

„Tiesiog kontrolieriams buvo trukdoma atlikti jiems pavestą darbą“, – apibendrino D.Rinkauskas.

„Net ne į veidą trenkė, o tiesiog numetė tą bilietą jam atgal. Bet nebuvo kontakto, kad būtų suduota ar smūgiuota...“ – tikino kontrolierių vadas.

Juliaus Kalinsko/„15 minučių“ nuotr./Kontrolierių įmonės logotipas
Kontrolierių įmonės logotipas

Paprašytas paaiškinti, kodėl raštu suformuoluotas terminas „trenkė Jums į veidą“ dabar staiga virto žodžiais „numetė tą bilietą...“, D.Rinkauskas kalbėjo: „Bilieto metimas į veidą. Jis irgi nepagarbiai elgėsi su keleiviu. Kontrolierius turi susitvardyti, nerodyti savo emocijų, net jeigu keleivis labai išveda iš kantrybės, pusiausvyros. Jei kontrolierius sugeba mesti bilietą atgal į veidą, vadinasi,  neišlaiko tos pusiausvyros.“

D.Rinkauskas pridūrė, kad „įspėjimas būtent ir duotas už tai, kad jis nesugeba valdyti jausmų.“

Kontrolierių vadovas neslėpė, kad 034-asis bilietų tikrintojas įspėjamas jau antrą sykį. „Turėtų pasidaryti išvadas, nes po įspėjimų eina jau papeikimas ir atleidimas iš darbo, tad tų įspėjimų negali prisirinkti krūvos“, – kalbėjo „Susisiekimo paslaugų“ atstovas.

Siūlytų aiškintis su policija

Informacija apie šį incidentą išmušė iš vėžių ir ilgametį „Susisiekimo paslaugų“ direktorių Vaidotą Antanavičių.

„Dažniausiai nukenčia kontrolieriai! O kad keleivius nuskriaustų kontrolieriai, net nežinau priežasčių, kodėl tai reikėtų daryti...“ – nuostabos neslėpė įmonės vadovas.

V.Antanavičius kalbėjo: „Žinote, šiaip kontrolieriai tikrai nesišvaisto kumščiais, vos įlipę į troleibusą ar autobusą! Tai būtų visiškai nenormalu, nes jie patys supranta, kuo tai kvepia ir kuo gresia. Kaip minėjau, dažniausiai kontrolieriai nukenčia – gauna į akį ar pirštą jiems išsuka...“

Anot įmonės vadovo, šiuo atveju keleivis galėtų išsiimti abdukciją ir paduoti pareiškimą policijai, kad viskas būtų išsiaiškinta iki galo. „Jeigu iš tiesų viršyti įgaliojimai, kaltininkai už tai turi būti nubausti ir gana griežtai! Tai tikrai nėra civilizuota ir tokie dalykai sunkiai paaiškinami.“

Keleivis Darius 15min.lt minėjo nesiekiantis šios istorijos užkrauti teisėsaugai, o tik siekiantis pamokyti kontrolierius, kad ateityje nenukentėtų kiti keleiviai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis