„Pirmadienį teko girdėti, kad balandžio 6-oji yra Saugaus eismo diena. Prisiminiau, kad prieš keletą savaičių Vilniuje filmavau vaizdelį, kaip per miestą varo džipas. Siūlau visiems pažiūrėti“, – naujienų portalui rašo 15min.lt skaitytojas Jonas B.Nesunku įsivaizduoti, kaip pigesnius, mažesnius automobiliukus vairuojantys žmonės, ypač moterys, traukiasi tokiam džipui iš kelio, – dalijasi mintimis skaitytojas Jonas.
Jo teigimu, užfiksuotos ne kažkokios išskirtinės situacijos kelyje, bet atvirkščiai – vairavimo kultūros kasdienybę Vilniuje atspindintis vairuotojo elgesys.
„Vairavimas atrodė agresyvus“
„Gal to džipo vairuotojui pačiam atrodo, kad jis važiavo atsipūtęs ir niekam nepakenkė. Tačiau iš šalies žiūrint jo vairavimas tikrai atrodė agresyvus. Nesunku įsivaizduoti, kaip pigesnius, mažesnius automobiliukus vairuojantys žmonės, ypač moterys, traukiasi tokiam džipui iš kelio, nes paprasčiausiai bijo“, – dalijasi mintimis Jonas B.
15min.lt skaitytojas pasakojo, ką matė savo akimis, nes filmuotoje medžiagoje ne viskas kokybiškai matyti.
Jono teigimu, filmuota nuo Šeškinės kalno papėdės, Geležinio Vilko ir Ukmergės gatvių sankryžos, važiuojant miesto centro kryptimi. Už tilto per Nerį ties Vilniaus pedagoginiu universiteto juodasis visureigis Mitsubishi Pajero nusuka į dešinę ir leidžiasi į A.Goštauto gatvę.
„Tik startavęs nuo sankryžos džipas lyg niekur nieko, be jokio posūkio, nuplaukia iš vienos eismo juostos į kitą, nors tai akivaizdžiai nebuvo būtina. Vėliau, jau ant tilto, jis taip pat be posūkio grįžta į tą pačią juostą. Ruošdamasis nusukti nuo tilto, vairuotojas juda antrąja eismo juosta ir pagaliau įjungia posūkį, bet jau pačiame posūkyje kažkaip nerealiai pjauna kampą – kirstamas ištisinę liniją atsiduria pirmoje eismo juostoje. Beje, šį kampą džipas pjovė tiesiai per pėsčiųjų perėjos zebrus“, – pasakoja 15min.lt skaitytojas Jonas.
Policija: pažeidimai nesunkūs
Naujienų portalas 15min.lt Jono atsiųstą filmuką paprašė įvertinti Vilniaus kelių policijos valdybos Kelių patrulių rinktinės kuopos vado Žilvino Juciaus. Eismo specialistas pateikė analizę.Deja, tokie važiavimai, ypač rytais, tampa kasdienybe, – sakė kelių policijos atstovas Ž.Jucius
„Pagal pateiktą video siužetą galima įžvelgti keletą KET pažeidimų:
1. 88.2 p. pažeidimas: persirikuodamas vairuotojas privalo rodyti įspėjamuosius signalus (posūkio žibintus). Galima atsakomybė 20-40 Lt arba įspėjimas.
2.115 p. pažeidimas: Jeigu eismas labai intensyvus ir visos eismo juostos užimtos, keisti eismo juostą leidžiama tik prireikus pasukti, apsisukti ar sustoti. Galima atsakomybė 20-40 Lt arba įspėjimas.
3. 122 p. pažeidimas: Jei važiuojamoji dalis yra suskirstya eismo juostomis, kirsti ištisinę ženklinimo lniją galima tik KET 3 priede numatytais atvejais. Galima atsakomybė 50-100 Lt“.
Anot Kelių patrulių rinktinės kuopos vado, šio visureigio vairuotojo vairavimas nėra nei chuliganiškas, nei pavojingas visuomenei. Tai labiau primena skubančio vairuotojo kasdienį elgesį, nesureikšminant eismo taisyklių.
„Pagal matytą siužetą nėra grėsmę keliančių veikų (pavyzdžiui, pavojingo vairavimo ar chuliganiško vairavimo požymių, kai vairuotojo veiksmai tiesiogai kelia grėsmę eismo saugumui ar priverčia kitus eismo dalyvius staigiai keisti važiavimo greitį ar kryptį). Todėl šis pažeidimas priskirtinas prie nesunkių pažeidimų. Vairuotojas tikriausiai motyvuotų tokį važiavimą kaip skubėjimą ir, deja, tokie važiavimai, ypač rytais, tampa kasdienybe“, – svarstė Ž.Jucius.
Tuo tarpu chuliganiškas vairavimas – tai ciniškas požiūris į Kelių eismo taisykles. Pavyzdžiui, kai vairuotojas piktybiškai važiuoja šaligatviu arba prieš eismą. Pavojingas ir chuliganiškas vairavimas yra tada, kai keliama reali grėsmė kitiems eismo dalyviams.
Pareigūnas prisiminė, kaip prieš metus jam teko tirti BMW vairuotojo chuliganišką elgesį kelyje. Keleivio filmuotą medžiagą, kaip BMW pažeidinėjamas taisykles lekia per Vilnių, iki šiol galima pamatyti svetainėje youtube.com. Ž.Jucius atsimena, kad atlikus tyrimą ir surinkus medžiagą apie padarytus pažeidimus, iš šio BMW vairuotojo netgi buvo atimtos teisės.