Ketvirtadienio rytą Klaipėdos savivaldybėje surengtas pasitarimas dėl Pilies uosto pasirengimo naujam sezonui bei legendinio laivo, statyto banginių medžioklei, o pastaraisiais metais teršusio Danę, likimo.
Kaip 15min pasitarimą komentavo Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas, pasitarimo metu buvo aptartas artėjantis naujas laivybos sezonas. Teirautasi, kaip bus atnaujinami suoliukai, krantinės, kokia švartuočių būklė bei kaip paruošta visa infrastruktūra.
Aptartas ir jau legenda tapusio laivo „Ole Willasen“ likimas. Lapkritį laivas vėl ėmė grimzti į Danę. Nuo 2020-ųjų laivas iš viso skendo keturis kartus. Nors būta šeimininko, gyvenančio Norvegijoje, pasisakymų, kad laivas galėtų grįžti į Skandinaviją, panašu, kad ir paskutinė kelionė į utilizavimo vietą jam gali būti sudėtinga.
„Susitikime dalyvavo visų įmonių, kurios dalyvaus buksyravimo procese, atstovai. Dar trūksta parašo iš uosto direkcijos ant derinimo lapo. Jei bus pasirašyta – kitos savaitės pradžioje laivas būtų ištemptas į 57 krantinę utilizavimui. Jei ne, 20 dieną bus rengiamas pasitarimas. Matau tam tikrą lankstumo stoką: tarsi viskas padaryta, bet vis trūksta kokių potėpių. Dabar tikimybė, kad laivas skęs – menkai tikėtina, nes visos sunkios detalės, kurios galėtų gramzdinti į dugną, yra nuardytos“, – komentavo meras.
Anot jo, vis dėl to siekiama, kad ir ta paskutinioji kelionė „Ole Willasen“ laivui būtų sklandi, todėl taip kruopščiai ir vyksta pasirengimo darbai.
Ruošiama įranga, jei skęstų
„Laivo grimzlė yra gana didelė, numatoma jį pervilkti prie kitos krantinės jau nebe Danės upėje, o prie bendrovės „Klaipėdos laivų remontas“ krantinių. Procedūras įmonė derina su Uosto direkcija“, – kalbėjo vicemras Arūnas Barbšys.
Posėdžio metu valdininkai išgirdo, jog pervilkimo planas derinamas. Vilkimo metu itin svarbu tinkama įranga, kuri galėtų pumpuoti vandenį, jei laivas visgi imtų skęsti.
„Tikimybė nedidelė, bet Uosto direkcija prašo garantijų, jei taip atsitiktų. Pilies uosto vadovas užsiminė, kad garantija bus pateikta penktadienį ir jei tiks, darbai galėtų pradėti vykti kitą savaitę“, – sakė A. Barbšys.
Laivo utilizavimu rūpinsis bendrovė „Klaipėdos laivų remontas“. Lapkričio pabaigoje šios įmonės platintame pranešime jos vadovas Alvydas Butkus teigė, jog utilizuojant laivą prireiks visų susitelkimo.
„Tikimės visų tarnybų bendradarbiavimo, nes supjaustyti šį laivą nėra taip paprasta – ši procedūra reikalauja daugybės suderinimų ir leidimų. Visų pirma – Klaipėdos savivaldybės leidimo, aplinkosaugininkų bei kitų institucijų dalyvavimo (….). Šiuo metu laivo būklė yra tokia, kad nėra kito pasirinkimo, kaip tik pradėti jo utilizavimo teisines procedūras, kurios, tikėtina, dėl išskirtinės šio laivo situacijos gali užtrukti“, – tuomet teigė A. Butkus.
1948 m. pastatytas Norvegijos laivas Danės upėje skendo jau ne vieną kartą.