Nuo šių mokslo metų daugiau kaip 100 Lietuvos mokyklų atsisakė įprastinių popierinių dienynų ir mokinių ugdymo apskaitą tvarkys tik elektroniniame dienyne.
Pasak ŠMM išplatinto prenšimo, sprendimą, kokį dienyną – elektroninį ar popierinį – naudoti, priima pačios mokyklos.
Jei mokykla turi galimybę įsigyti bei išlaikyti elektroninį dienyną, užtikrinti saugų jo naudojimą, mokytojai turi galimybę naudotis kompiuterine technika pamokoje bei turi pakankamai kompiuterinio raštingumo žinių ir gebėjimų, ji gali priimti sprendimą naudoti elektroninį dienyną.
Mokykla, prieš pradėdama naudoti elektroninį dienyną, sudaro sutartį su paslaugų teikėju (elektroninio dienyno gamintoju) ir numato elektroninio dienyno naudojimo sąlygas, viena iš jų – paslaugos kaina. Vienų gamintojų elektroniniai dienynai yra nemokami, kiti gamintojai yra nustatę tam tikrą mokestį, tačiau pati mokykla priima sprendimą dėl elektroninio dienyno gamintojo pasirinkimo.
Jei mokykla sudaro sutartį su elektroninio dienyno gamintoju, kurio paslauga mokama, ji tam gali skirti mokinio krepšelyje numatytas lėšas (20 Lt mokiniui per metus skiriama informacinėms ir komunikacinėms technologijoms diegti ir naudoti, taip pat ir elektroniniams dienynams tvarkyti). Pažymius, pamokos turinį, pamokų lankomumą mokinių tėvai iš elektroninio dienyno sužino nemokamai. Jei tėvai pareiškia pageidavimą gauti papildomas paslaugas, pvz., SMS žinutes, tuomet už jas susimoka.
Elektroninio dienyno, kaip ir popierinio dienyno, pagrindinė funkcija – duomenų apie mokinių pasiekimus kaupimas. Naudodamiesi el, dienynu mokinių tėvai gali kiekvieną dieną stebėti vaiko lankomumą, pažangumą, mokyklos administracijos, klasės vadovo informaciją ir pranešimus. Mokytojams sumažėja darbo krūvis – nebereikia tikrinti ir pildyti pasiekimų knygelių, jie gali operatyviau bendrauti su tėvais, greičiau paruošia klasės ataskaitas. Tačiau jei tėvai neturi prieigos prie elektroninio dienyno, mokykla privalo juos informuoti kitais būdais.