2020 01 14

„Socialdarbiečių“ lyderis G.Kirkilas: ruošiamės įveikti 5 proc. barjerą

Antradienį valdantiesiems nepavykus atmesti prezidento veto ir įteisinti žemesnę Seimo rinkimų kartelę, „socialdarbiečių“ lyderis Gediminas Kirkilas teigia, kad partija planuoja įveikti 5 proc. barjerą.
Gediminas Kirkilas
Gediminas Kirkilas / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

„Mes visą laiką ruošėmės įveikti 5 proc. ir juos įveiksime“, – BNS sakė jis, komentuodamas balsavimo rezultatus Seime.

Sprendžiant dėl prezidento veto, trys Lietuvos socialdemokratų darbo partijos frakcijos atstovai – Petras Čimbaras, Linas Linkevičius ir Artūras Skardžius – balsavime nedalyvavo.

G.Kirkilo teigimu, frakcija nebuvo priėmusi sprendimo, kad privalu balsuoti prieš veto.

„Žmonės turi laisvą mandatą. Ką čia vertinti, juk ne vaikų darželis“, – tvirtino Seimo narys.

Jis neatmetė, kad šiame Seime dar gali kilti iniciatyvų nuleisti Seimo rinkimų kartelę.

Antradienį Seimui pritrūko vieno balso tai padaryti.

Pataisas dėl rinkimų kartelės mažinimo nuo 5 proc. iki 3 proc. partijoms, ir nuo 7 proc. iki 5 proc. koalicijoms Seimas priėmė gruodį, daugiausiai valdančiųjų balsais. Jie laikėsi pozicijos, kad nuleidus kartelę Seime būtų atstovaujama didesniam rinkėjų skaičiui.

Seimo opozicijos atstovai teigė, kad mažesniu rinkimų barjeru labiausiai suinteresuoti „valstiečių“ partneriai „socialdarbiečiai“, nes jiems per Seimo rinkimus spalį gali nepavykti perkopti dabartinio rinkimų slenksčio.

Prezidentas Gitanas Nausėda pataisas vetavo argumentuodamas, kad žemesni rinkimų slenksčiai lemtų didesnį Seimo susiskaldymą į smulkias frakcijas ir mažesnį Vyriausybės stabilumą. Jis taip pat pažymėjo, kad toks sprendimas likus mažiau nei metams iki Seimo rinkimų prieštarauja gerajai tarptautinių institucijų įtvirtintai rinkimų praktikai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis