Vilnietės Akvilės dukra leukemija susirgo netrukus po trečiojo gimtadienio. Tuomet Akvilė suprato, kad nuo šios klastingos onkologinės ligos nėra apsaugotas nė vienas žmogus: vėžys nesirenka amžiaus, lyties, šeimyninės padėties, neklausia, kur – mieste ar kaime – gyveni, esi turtingas ar vargšas.
„Sveiki žmonės nesusimąsto, kad ir jie bet kurią akimirką gali patekti į šį ratą. Tai atrodo nerealu, tačiau iš tikrųjų viskas taip arti ir taip trapu, todėl turime būti budrūs, supratingi ir atjaučiantys“, – kalbėjo Akvilė.
Iš tikrųjų viskas taip arti ir taip trapu, todėl turime būti budrūs, supratingi ir atjaučiantys.
Iki susidūrimo su dukros liga moteris apie onkologinius ligonius susimąstydavo irgi retai.
„Kol nesusiduri asmeniškai, atrodo, kad tai – ne tavo reikalas, juk kas nors tais ligoniais pasirūpins. Svetimas sveikatos problemas vertini tarsi iš perspektyvos, kaip per sapną. Tačiau paliestas ligos žmogus pasikeičia: jis pamato, kiek kainuoja gydymas, koks tai sudėtingas procesas. Savo patirtimi ėmus dalytis su aplinkiniais, jiems kyla klausimas: „Gal aš galiu kuo nors padėti?“ Gali! Prisidėk prie „Mamų unijos“ akcijos „Reikia draugų“, – ragina Akvilė.
Kovoja už kiekvieną gyvybę
Paramos ir labdaros fondo „Mamų unija“ organizuojama akcija vyksta jau penktus metus. Akcijos laikotarpiu „Maxima“ tinklo parduotuvėse gyventojai kviečiami pirkti aitvaro ženklu pažymėtų prekių ir tokiu būdu paaukoti onkologinėmis ligomis sergantiems vaikams. Akcija tęsis iki gruodžio 31 d.
„Gerai, jei liga pasiduoda gydymui, vaikas toleruoja chemoterapiją, vaistus, kurie skiriami ir kompensuojami valstybės. Tačiau, neduok Dieve, vaikui reikės gydymo, kurio valstybė nebegali apmokėti! Tada prasideda tūkstantinės sumos vaistams: kai kurioms šeimoms viena injekcija suryja visų metų pajamas. „Mamų unijos“ fondas stengiasi padėti visiems onkologiniams ligoniukams, kurie kreipiasi – kovojama už kiekvieną gyvybę“, – fondo indėlį įvertino Akvilė.
Akcija „Kad išsipildytų sergančių vaikų svajonės“ |
Akciją „Reikia draugų“ moteris apibūdina kaip nepakeičiamą – ne tik dėl to, kad jos metu surenkama lėšų, bet ir todėl, kad prekybos centruose šmėžuojantis aitvaro ženkliukas iš esmės atkreipia visuomenės dėmesį į onkologines problemas, jas įvardija.
Prisijungti labai paprasta
„Mamų unija“ fondo projektų vadovė Dovilė Marčinskaitė pabrėžia, kad šiuo metu vykstanti akcija – tai šiuolaikiškas ir labai veiksmingas būdas paaukoti.
„Pirkėjui nereikia išleisti nė vieno papildomo lito, tereikia į savo pirkinių krepšelį įsidėti specialiu aitvaro ženklu pažymėtų prekių. Tai – kasdieniai produktai, kuriuos vis tiek perkame, tai kodėl nepasirinkti būtent prekės su aitvaru ir taip nepadaryti gero darbo? Kiekvienas galime jaustis socialiai atsakingas“, – tikina D.Marčinskaitė.
Šiemet aitvarai žymi 11 Lietuvos įmonių produkciją. Tai „Amber Pasta“, „Malsena Plius“, „Druskininkų Rasa“, „Vilniaus majonezo gamykla“, „Rokiškio pienas“, „Vilniaus Pergalė“, „Nematekas“, „Vičiūnų“ įmonių grupė, „Margaritos“ kosmetikos linija, „Baltasis pyragas“, „Galinta ir partneriai“.
Surinkti tokią pinigų sumą, statant aukų dėžutes ar vaikštant su ištiesta ranka, būtų neįmanoma.
Dalis gamintojų akcijai iš anksto skiria tam tikrą fiksuotą pinigų sumą, kai kurios įmonės papildomai prideda procentą nuo produktų pardavimų.
Iš viso surinkta 280 tūkst. litų
Tikimasi, kad per tris akcijos mėnesius pavyks surinkti apie 100 tūkst. litų. Už šias lėšas ketinama įsigyti trūkstamos medicininės įrangos ir gyvybiškai svarbių medikamentų. Parama, kaip ir kasmet, bus skiriama Vaikų ligoninei Vilniuje Santariškėse ir Vaikų ligų klinikai Kauno klinikose. Būtent čia yra gydomi onkologinėmis ligomis sergantys vaikai iš visos Lietuvos.
„Surinkti tokią pinigų sumą, statant aukų dėžutes ar vaikštant su ištiesta ranka, būtų neįmanoma. Bendradarbiaudami su prekybos centru ir įmonėmis galime pasiekti reikšmingų rezultatų“, – džiaugiasi D.Marčinskaitė.
Nuo akcijos „Reikia draugų“ pradžios 2008 metais onkologinėmis ligomis sergantiems vaikams jau paaukota daugiau nei 280 tūkst. litų.
Pernai už akcijos metu surinktas lėšas Kauno klinikų Onkologijos skyriaus korpuse buvo įrengtas vaikų ausies, nosies ir gerklės ligų konsultacinis kabinetas su šiuolaikine medicinos įranga. Taip pat Druskininkų sanatorijai „Saulutė“, į kurią reabilitacijai atvažiuoja ir onkologiniai ligoniai, nupirkta būtiniausia buities ir vaizdo įranga.
Už ankstesniais metais akcijų metu surinktą paramą yra nupirkta vaistų dozavimo tūrinės pompos, vaistų spintos, naujos lovos ir čiužiniai, atlikti kapitaliniai virtuvėlių remontai, įrengta palata ir kt.
Nėra prisirišę prie prekės ženklų
Rinkodaros žinovas, Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) narys Rytis Buračas neabejoja, kad daugiau žmonių nupirktų aitvaru pažymėtą prekę nei įsigytų labdaros akcijos apyrankę, parduodamą prie kasos.
„Jei žmogus iš esmės teigiamai vertina socialinę atsakomybę, tai dėl gero darbo jam nesudėtinga įsigyti produktą, kurį ir taip pirktų“, – sako pašnekovas.
Klientui nėra problemos nupirkti ne įprastą, o pažymėtą labdaros ženklu prekę. Kodėl nepasinaudojus proga pakoreguoti įpročius ir nepajudinus nė piršto padaryti gerą darbą?
Jis atkreipia dėmesį, kad lietuviai nėra prisirišę prie kokio nors konkretaus prekės ženklo. „Jie linkę keisti, pabandyti ką nors naujo, todėl klientui nėra problemos nupirkti ne įprastą, o pažymėtą labdaros ženklu prekę. Kodėl nepasinaudojus proga pakoreguoti įpročius ir nepajudinus nė piršto padaryti gerą darbą? Žiūrėk, pabandytas naujas gaminys gal net labiau patiks“, – svarstė rinkodaros specialistas.
Aukojimas taps kasdienybe?
R.Buračas pasakojo, kad Vokietijos prekybos centruose yra atskiros linijos produktų, pažymėtų „Maltos ordino“ ženklu.
Tai – ne akcija, o nuolatinis lentynų asortimentas. „Juk organizacijoms, kurios stengiasi kam nors padėti, reikalingos nuolatinės pajamos. Lietuvoje tokios iniciatyvos – pavienės, aukojimo tradicija dar tik leidžia šaknis“, – aiškino rinkodaros žinovas.
Jis įsitikinęs, kad bėgant laikui Lietuvoje irgi keisis rėmimo įpročiai: „Nebus taip, kad artėja Kalėdos, todėl surinksiu senus drabužius ar skirsiu 10 litų labdarai. Taps natūralu kiekvieną mėnesį atriekti dalį pajamų įvairiems projektams, kurie tau atrodo aktualūs, arčiau širdies.“
„Mamų unijos" nuotr. |
Kilniems tikslams užsidirba patys
Verslo įmonės šiandien skiria lėšų paramai ne tik dėl socialinės atsakomybės ar gerumo, bet ir iš pragmatinių paskatų – noro kurti teigiamą įvaizdį, turėti gerą komunikaciją ir kiek įmanoma didesnę sklaidą.
„Paprastai įmonės strategiškai pasirenka, ką remti. Tarkime, didelė tikimybė, kad Panevėžio įmonė rems šiame mieste veikiančias asociacijas, vaikų globos namus ir pan. Jei įmonė vykdo veiklą tam tikrame regione, ji orientuojasi būtent į tą rinką, kurioje jai reikia būti žinomai. Todėl vienos bendrovės lėšų skiria krepšiniui, simfoniniam orkestrui ar Operos ir baleto teatrui, o kitos – vietos bendruomenėms. Rėmimas priklauso ir nuo to, kaip įmonė nori būti matoma rinkoje, kokias asociacijas kelti vartotojui“, – aiškino R.Buračas.
Nevyriausybinių organizacijų sektorius – irgi labai margas. Kiekvienos organizacijos tikslai skirtingi, tačiau jiems pasiekti visoms reikia to paties – pinigų. Klausimas, kaip jų prasimanyti?
„Užsienio praktikoje nepelno siekiančios nevyriausybinės įmonės (pabrėžiu – įmonės) vykdo kokius nors verslus, o iš jų gautą uždarbį skiria kilniam tikslui, kurio siekia. Dirbama ne su ištiesta ranka, bet ką nors siūlant. Tai tapo įprasta ir nieko nestebina“, – kalbėjo R.Buračas.