„Nors apie socialinio draudimo įmokų ar išmokų tvarkos pasikeitimus nuolat informuojame visuomenę, galbūt ši informacija pasiekia ne visus. Dar svarbesnė gyventojams yra asmeninė informacija, pavyzdžiui, apie jiems priklausančią ligos išmoką ar savarankiškai nesumokėtą privalomojo draudimo įmoką.
Laiką taupantiems gyventojams nereikia eiti į „Sodros“ skyrių ar skambinti. Viskas yra internete, o pateikęs kontaktus gyventojas gali pats pasirinkti patogiausią būdą gauti informaciją“, – sako „Sodros“ Klientų aptarnavimo valdymo skyriaus vedėjo pavaduotoja Lina Bartkienė.
Laiką taupantiems gyventojams nereikia eiti į „Sodros“ skyrių ar skambinti.
Kokią informaciją „Sodra“ pateikia gyventojams? Gyventojui pranešama apie darbo santykių nutraukimą, kai žmogus atleidžiamas iš darbo arba darbdavys už jį nemoka socialinio draudimo įmokų. Taip pat informuojama apie paskaičiuotas ligos draudimo, motinystės/ tėvystės išmokas. Gyventojai gali sužinoti ir apie bedarbio išmokų skyrimą arba priežastis, kodėl ji neskiriama ir panašiai.
Nemažai gyventojų, kurie turi savarankiškai sumokėti privalomojo sveikatos draudimo (PSD) įmokas, vis dar nežino apie šią prievolę, o tai padaryti turi visi, kurie nėra draudžiami valstybės, pavyzdžiui, nesimokantys jaunuoliai, niekur nedirbantys ir neregistruoti darbo biržoje asmenys.
„Apie prievolę mokėti PSD įmokas nuolat informuojame gyventojus per asmeninę „Sodros“ paskyrą gyventojui, o jeigu jie yra pateikę kontaktus, tokia informaciją atsiunčiame ir jiems tiesiogiai. Darome viską, kad gyventojai kuo greičiau ir patogiau sužinotų tiek apie jiems priklausančias išmokas, tiek apie savo prievoles ar įsiskolinimus“, – sako L. Bartkienė.
Pateikti kontaktus, kuriais norėtų gauti informaciją, gyventojas gali „Sodros“ skyriuje, bet daug paprasčiau tai padaryti prisijungus prie asmeninės paskyros gyventojui. Atsidarius paskyrą pirmiausia atsidarys kontaktų langas, kuriame galima greitai pateikti ar patikslinti informaciją ir pasirinkti būdus, kuriais informaciją gauti patogiausia.