„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2023 05 16

Šokiruojanti tiesa: savaitgalį žuvęs motosklandytuvo pilotas valdyti orlaivio negalėjo jau 15 metų

Transporto kompetencijų agentūra (TKA) patvirtino, kad šeštadienį Jurbarko rajone žuvęs patyręs pilotas neturėjo galiojančios licencijos, tad realiai pilotuoti orlaivio negalėjo. Galiojančio dokumento jis neturėjo jau ilgą laiką ir net nebuvo prašęs licencijos pratęsti.
Nukritęs motosklandytuvas
Nukritęs motosklandytuvas / 15min nuotr.

Nelaimė šalia Naukaimio aerodromo įvyko šeštadienį, apie 13.30 val. Jos metu nukrito motosklandytuvas „Banjo STX“, kurio registracijos numeris – „LY-BCD“.

Pirminiais duomenimis, orlaivio pilotas nepasiekęs tinkamo aukščio bandė išvengti susidūrimo su elektros laidais, ore padarė kilpą ir nesuvaldęs orlaivio trenkėsi į žemę.

Patyrusio 57-erių piloto Raimundo P. sutuoktinė Danguolė P. 15min pasakojo, kad jos vyras neturėjo galiojančios licencijos, kurios neprasitęsė dėl sveikatos problemų.

Seniai pasibaigęs galiojimas

TKA Civilinės aviacijos departamento direktorius Vidmantas Plėta 15min patvirtino tai, ką sakė žuvusio piloto sutuoktinė.

„Patikrinus mūsų duomenis, galime matyti, kad jis turėjo nacionalinę sklandytojo licenciją (...) Prašymas ją išduoti buvo pateiktas 1993 metais, o paskutinis licencijos pratęsimas atliktas 2006 metais ir ji galiojo iki 2008 metų“, – sakė departamento vadovas.

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Vidmantas Plėta
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Vidmantas Plėta

Jis pabrėžė, kad pilotas nuo 2008 iki dabar valdyti orlaivio negalėjo.

„Situacija lygiai tokia pati kaip ir su automobiliu. Jeigu vairuotojo pažymėjimą turime, bet jis negalioja – pasibaigęs, tai atsakymas toks pat – vairuoti teisės neturiu, jeigu mane kas nors sustabdytų“, – kalbėjo V.Plėta.

Jis neįvardino, dėl kokių priežasčių licencija nebuvo pratęsta, tačiau pridūrė, kad institucijos netgi nebuvo gavusios piloto prašymo atnaujinti licenciją.

Koks reglamentas dabar?

Šiuo metu, pasak TKA atstovo, išduodamos ilgalaikės sklandytojų licencijos, tačiau yra palikta prievolių išlaikyti kvalifikaciją nuolat skraidant, taip pat periodiškai tikrintis sveikatą.

„Galime sulyginti su automobiliais: vairuotojo pažymėjimas, kuris dabar galioja 10 metų ir sveikatos patikrinimo pažyma. Lygiai tą patį turime ir aviacijoje. Tokia pažyma sklandytojo licencijai yra būtina ir galioja priklausomai nuo amžiaus – ar penkeri, ar dveji metai“, – pasakojo V.Plėta.

„Jeigu sveikatos pažyma negaliojanti, licencija irgi nustoja galioti“, – pridūrė jis.

Pasak V.Plėtos, pilotų patikros, iš anksto apie jas nepranešant, yra vykdomos, tačiau „prie kiekvieno piloto pareigūno nepastatysi“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų