2014 05 13

Standartizuotus testus išmėgina 500 šalies mokyklų

Daugumos bendrojo ugdymo mokyklų ketvirtokai ir aštuntokai savo žinias ir gebėjimus gali pasitikrinti atlikdami standartizuotus testus. Ketvirtokai – lietuvių kalbos ir matematikos,  aštuntokai – lietuvių kalbos, matematikos ir istorijos.
Atminties spragos pakiša „kiaulę“ per egzaminus
. / Flickr.com

Švietimo ir mokslo ministerijos iniciatyva Nacionalinis egzaminų centras vykdo projektą, kurio tikslas – pačioms mokykloms įvertinti savo ugdymo kokybę ir ją gerinti. Viena iš tokių įsivertinimo priemonių – standartizuoti testai,  kurie teikia patikimą informaciją apie mokymosi pasiekimus ir problemas, padeda užtikrinti geresnį grįžtamąjį ryšį mokiniams, jų tėvams ir pedagogams. Mokykla, savivaldybė gali objektyviai įsivertinti savo darbą rajono, šalies kontekste, pamatyti tobulintinas sritis.

„Nacionaliniai mokinių mokymosi pasiekimų tyrimai rodo, jog mokinių pasiekimų vertinimas skirtingose Lietuvos mokyklose yra labai skirtingas ir neleidžia patikimai įvertinti ir palyginti mokinių pasiekimų šalies kontekste, todėl standartizuoti testai labai reikalingi, nes objektyviai atskleidžia silpnąsias ir stipriąsias mokyklos puses, parodo tobulintinas sritis, leidžia konkrečiai mokyklai pasilyginti su šalies bendrais pasiekimais, – sako švietimo ir mokslo ministras Dainius Pavalkis. – Be to, būtinai turime sukurti sistemą, kuri įpratintų mokinius ne tik prie nuoseklaus mokymosi, bet ir atsakomybės už savo rezultatus.“

Pasak ministro D.Pavalkio, tėvai galės gauti patikimesnę informaciją apie savo vaiko mokymosi sėkmingumą arba problemas, kadangi visų mokinių mokymosi pasiekimai bus vienodai patikimai ir objektyviai patikrinti bei įvertinti.

Tėvai galės gauti patikimesnę informaciją apie savo vaiko mokymosi sėkmingumą arba problemas, kadangi visų mokinių mokymosi pasiekimai bus vienodai patikimai ir objektyviai patikrinti bei įvertinti.

Standartizuoti testai, kuriuos rengia bendrojo ugdymo pedagogai ir universitetų dėstytojai, sudaromi iš įvairaus sunkumo ir sudėtingumo klausimų ir užduočių: labai lengvų, vidutinio sunkumo sudėtingesnių. Mokinys gali atlikti ar praleisti jam  per sunkias užduotis, taip parodydamas realias savo žinias ir gebėjimus, pasiekimų lygį (patenkinamą, pagrindinį ir aukštesnįjį). Testai  bus vertinami pagal instrukcijas, todėl gauti  rezultatai objektyvūs ir patikimi.

Standartizuoti testai nėra privalomi. Mokyklos ir savivaldybės testus gali pasiimti laisvai, nemokamai per Nacionalinio egzaminų centro KELT sistemą, tiesiog juos atsispausdinti arba gali teikti paraiškas Nacionaliniam egzaminų centrui, kuris juos atsiųs mokyklai.

Tų savivaldybių ir mokyklų, kurios pateikė paraiškas ir pasirašė bendradarbiavimo sutartis su Nacionaliniu egzaminų centru, testus atlikusiems mokiniams ir jų tėvams bus parengtos individualios ataskaitos apie testuojamų dalykų mokymosi rezultatus: kurio dalyko kurį pasiekimų lygį jis pasiekė, kokią dalį taškų surinko atskirose dalykų turinio arba gebėjimų srityse. Tėvai galės palyginti  vaiko rezultatus su  klasės, mokyklos ir šalies rezultatais ir spręsti apie savo vaiko stiprybes ir tobulintinas sritis. Ši informacija padės išsiaiškinti konkrečius mokymosi sunkumus ir problemas, kurias galima įveikti suteikiant tinkamą pagalbą.

Atsižvelgdamos į gautą informaciją, mokyklos turėtų rengti ir įgyvendinti pasiekimų pažangos planą. Švietimo ir mokslo ministerija, atsižvelgdama į kiekvienos mokyklos poreikius,  sudarys sąlygas skirti tikslingą metodinę, pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ar kitą pagalbą.

Kitais metais aštuntokams turėtų būti parengti socialinių mokslų ir gamtos mokslų testai, o ketvirtokams – pasaulio pažinimo testas.

Ateityje planuojama testus rengti šeštokams, antrokams, sudaryti galimybes mokinių pasiekimus įsivertinti  kas dvejus metus.

Pernai  ketvirtokų ir aštuntokų žinias ir gebėjimus standartizuotais testais pasitikrino 82 mokyklos, kurioms Nacionalinis egzaminų centras nemokamai išspausdino testus ir parengė individualias ataskaitas kiekvienam mokiniui.

Projektą „Standartizuotų mokinių pasiekimų vertinimo ir įsivertinimo įrankių bendrojo lavinimo mokykloms kūrimas, II etapas“ įgyvendina Nacionalinis egzaminų centras. Standartizuoti testai Lietuvos bendrojo ugdymo  mokyklose savanoriškai naudojami jau nuo 2012-ųjų metų. Praėjusiais mokslo metais testus išmėgino daugiau kaip 80 mokyklų, šiemet  pareiškė norą daugiau kaip 500 mokyklų, taigi testus atliks apie 60 proc. ketvirtokų ir maždaug tiek pat aštuntokų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų