2018 05 13

Stringa Dainų šventės maisto tiekėjų paieškos

Rengiantis Dainų šventei, organizatoriams kyla iššūkių dėl maisto tiekėjų: Lietuvos nacionalinis kultūros centras (LNKC) nutraukė pirkimo procedūras daliai potencialių maisto tiekėjų suabejojus, ar jos nėra pritaikytos tik stambiosioms įmonėms.
Ansamblių vakare – liaudies menas
Stringa Dainų šventės maisto tiekėjų paieškos / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

LNKC direktorius Saulius Liausa BNS patvirtino, kad šią savaitę paskelbtos naujos sąlygos, atsisakyta idėjos ieškoti vieno tiekėjo visai šventei, o pirkimas išskaidytas į keturias dalis: ieškoma, kas teiks pusryčius šventės dalyvių nakvynės vietose, maistą per repeticijas sostinės stadionuose, Vingio parke bei Kalnų parke ir Bernardinų sode.

Jis užsimena, kad baiminamasi galimų kartelinių susitarimų tarp atskirų tiekėjų.

„Mes įtariame kartelinius susitarimus už nugaros, nes kai paskelbėme vieną variantą, atsirado lygiaverčiai klausimai iš kelių firmų. Daug nereikia tyrinėti, kad suprastum, jog susitarę dėliojasi“, – BNS sakė S. Liausa.

Anot jo, pirmąkart paskelbus pirkimą, kilo įtarimų, kad konkurse siekia dalyvauti kelios smulkios įmonės, susijusios su viena didžiausių Lietuvoje maisto tiekimo įmone „Pontem“, o įvairūs klausimai teikiami siekiant vilkinti laiką. Ši įmonė yra įtraukta į Viešųjų pirkimų tarnybos skelbiamą melagingą informaciją pateikusių tiekėjų sąrašą. Jame esančioms įmonėms galioja draudimas dalyvauti viešuosiuose pirkimuose, išskyrus mažos vertės pirkimus.

„Ta pati situacija buvo 2014 metais, kai laimėjo „Pontem“, jie čia labiausiai paniką kelia (...). Vieša paslaptis, kad „Pontem“ turi pilną įmonių – tas pats „Kretingos maistas“. Jos dalyvauja, kelia paniką, kad laimėtų laiko, kad susitartų karteliniu susitarimu, kuris yra nusikalstamas. Kalbėjome jau su Viešųjų pirkimų tarnyba, tariamės, kokie bus tolesni veiksmai“, – teigė jis.

S. Liausa teigė kol kas nenorintis įvardinti, kokios vertės gali būti šis pirkimas – BNS žiniomis, maisto tiekėjai gali užsitikrinti iki 900 tūkst. eurų sutartį.

Įmonės „Namų dvasia“ savininkė Eurika Turonienė BNS tikino, kad kelios įmonės, priklausančios jos vadovaujamai Ugdymo ir gydymo įstaigų maisto gamintojų asociacijai, atsisakė dalyvauti LNKC pirkimuose, kadangi įtaria, jog pirkimo sąlygos pritaikytos būtent „Pontem“, t.y. nebuvo aiškiai nurodyta, kad melagingus duomenis nurodęs tiekėjas pirkime dalyvauti negali.

Jai taip pat klausimų kelia tai, jog vienintelė galimybė dalyvauti konkurse – pristatyti dokumentus nurodytu adresu, o ne pateikti juos per viešųjų pirkimų sistemą.

„Mūsų manymu, sąlygos paruoštos „Pontem“. Mes nedalyvaujame, kadangi viskas yra labai neskaidru“, – sako E. Turonienė. Anot jos, asociacija vienija septynias įmones, tad susivienijusios jos būtų pajėgios teikti maistą Dainų šventei.

S. Liausa abejones atmeta. Jis tikina, kad „Pontem“ pati pirkime negali dalyvauti ir be papildomų sąlygų dokumentuose, tačiau pripažįsta, kad nėra draudžiama dalyvauti jos įsteigtoms kitoms įmonėms.

VPT direktorė Diana Vilytė patvirtino, kad tarnyba konsultavo Dainų šventės organizatorius po to, kai jį ją kreipėsi nepatenkinti maisto tiekėjai. Anot D. Vilytės, VPT siūlė kultūros centrui svarstyti ir vadinamųjų maisto talonų galimybę, bet tai organizatoriams netiko dėl pernelyg sudėtingo organizavimo – prieita kompromiso skaidyti pirkimą į dalis.

„Siūlėme nutraukti pirkimą, nes žiūrint iš viešųjų pirkimų pozicijos matėme ydingų dalykų (...). Radome kompromisą, jie įsiklausė į mūsų poziciją ir nusprendė nutraukti paskelbtą konkursą, jį išskaidyti į keturias dalis, kad galėtų dalyvauti kuo daugiau dalyvių ir taip būtų užtikrinta konkurencija, kainos ir kokybės geriausias santykis“, – sakė ji.

Kas ketverius metus organizuojama Dainų šventė šiemet vyks birželio 30 – liepos 6 dienomis, rengėjai prognozuoja, kad atvyks per 36 tūkst. dalyvių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis