Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2017 03 31

Su uosto plėtra nesutinkantys melnragiškiai: „Uždirbtume daugiau puoselėdami turizmą“

Melnragiškiai ir toliau atkakliai priešinasi maksimaliai Klaipėdos uosto teritorijos statybai ir yra įsitikinę, jog išorinis giliavandenis uostas pakenktų ne tik jų gyvenimo kokybei, bet ir visai pajūrio zonai.
Įplaukos kanalas tarp uosto vartų šiuo metu yra 120 m pločio.
Melnragiškiai įsitikinę, jog net uosto vartų modifikacijos keitimas neišvengiamai pakeis pajūrio ruožą. / Aurelijos Kripaitės/15min.lt nuotr.

Ketvirtadienį maksimaliai uosto teritorijos plėtrai pritarė ir pirmą kartą šiais metais susirinkusi uosto plėtojimo taryba. Melnragiškiai apgailestavo, kad savo pozicijos išsakyti negalėjo, nes į posėdį jų niekas nekvietė.

„Nors uosto direkcijos atstovai savo pasirinkimą bando dangstyti menamu būsimu gėriu miestiečiams, esame įsitikinę, kad tokie atsakingų centrinės valdžios ir uosto atstovų argumentai neatlaiko net elementarios kritikos, nes akivaizdu, kad „mega“ krovos ir logistikos centro sukūrimas visai šalia gyvenamųjų ir poilsio zonų, tolesnė uosto infrastruktūros plėtra, lydima žaliųjų masyvų kirtimų ir naujų geležinkelių bei automobilių kelių tiesimo – dėl ko išaugs oro užterštumas, fatališkai pablogins didelės miesto dalies gyventojų gyvenimo kokybę bei pakirs ir taip dėl uosto įmonių veiklos pažeidžiamą ekologinę pusiausvyrą visame mieste“, – įsitikinę Melnragės bendruomenės nariai.

Savo pasipiktinimą jie išsakė ir ketvirtadienį Klaipėdoje apsilankiusiam susisiekimo ministrui Rokui Masiuliui, Klaipėdos tarybos nariams.

Gyventojų neįtikino bendrovės „Sweco Lietuva“ parengtas strateginis poveikio aplinkai vertinimas. Anot jų, pastarųjų metų uosto krovos augimo rezultatus labiau lėmė „sėkmingai susiklosčiusios aplinkybės“.

Melnragiškiai įsitikinę, kad daugiau ekonominės naudos būtų galima gauti, jei bent 10 proc. pinigų, skiriamų uosto plėtrai, būtų nukreipta į Melnragę ar Girulius.

„Būtų sukurta poilsio zona ne tik lietuviams. Ir darbo vietų būtų gerokai daugiau nei planuojamame giliavandeniame uoste. Ir tai švarus ateities verslas – be jokių oro taršų“, – teigė bendruomenės pirmininko pavaduoja Marija Kalendė.

Melnragiškiai pateikė savo reikalavimus. Jie prašo uosto direkcijos į visus tolesnius uosto plėtros svarstymus įtraukti Melnragės gyventojus, pristatyti išsamų „Sweco Lietuva“ tyrimą ir išvadas dėl kiekvienos plėtros koncepcijos. Taip pat reikalaujama aiškiai nurodyti, kokia Melnragės teritorijos dalis bus paimta uosto reikmėms ir kokia kompensacija numatyta gyventojams. Taip pat reikalaujama uostą ir gyvenvietę skiriančios sanitarinės zonos, jos apželdinimo.

Kaip 15min teigė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos atstovai, sausį melnragiškiams jau buvo pristatomas projektas. Numatyta, jog dar vienas susitikimas su melnragiškiais bus rengiamas kitą savaitę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos