„ESO tikrai išprotėjo, – teigiama Vilniaus rajono gyventojo (vardas ir pavardė redakcijai žinomi – aut. past.) parašytame laiške. – Karantinas, vaikai namie, mes dirbame nuotoliniu būdu, o elektros nėra. Internetas neveikia, kompiuteriai neveikia, šaldytuvas šyla, atsidaryti vartų ir išvažiuoti iš kiemo, jei kas atsitiks, negalime, pas kaimynus šildymas elektra, tai jie šąla“.
Pašnekovas 15min teigė skambinęs į ESO, tačiau įmonės darbuotojai jam paaiškino, kad suplanuotus darbus esą atlikti būtina.
Anot jo, pradžioje buvo gauta informacija, kad elektros nuo ryto iki 18 valandos nebus tik trečiadienį, tačiau nespėjus atlikti darbų pranešta, kad tokiu pat metu elektros nebus ir ketvirtadienį.
Visa apylinkė be elektros, kaimynai nežino, ką daryti, kur kreiptis.
„Visa apylinkė be elektros, kaimynai nežino, ką daryti, kur kreiptis. Bet juk turi būti kažkokia galimybė sustabdyti elektros atjungimus dviem dienoms vidury žiemos ir pirmą karantino sugriežtinimo dieną. Kas ten tokio svarbaus vyksta, kad tai turi būti daroma tokiu metu?“ – klausė jis.
Gyventojai dėl atjunginėjamos elektros karantino metu skundžiasi ne pirmą kartą.
ESO atstovas: darbai ir taip buvo atidėti
ESO atstovas spaudai Tadas Markevičius, atsakydamas į 15min klausimus, pasiūlė remtis praėjusį penktadienį ESO išplatintu pranešimu apie šventiniu laikotarpiu mažinamas ESO darbų apimtis, kuriame paaiškinama gyventojams, kodėl atliekami planiniai darbai, kodėl jų nebegalima atidėti ir kodėl kai kuriose vietovėse jų padažnėjo metų pabaigoje.
Jame teigiama, kad ESO dėl karantino peržiūri tinklo rekonstravimo darbų grafikus, siekdami kuo labiau trumpinti darbo laiką.
„Intensyvesnis darbų grafikas stebimas visą antrąją metų pusę dėl to, kad pavasarį, kai šalyje buvo paskelbtas pirmasis karantinas, dalis planuotų tinklo patikimumui skirtų rekonstrukcijos darbų buvo laikinai atidėta“, – aiškinama pranešime.
ESO teigia suprantanti, kad karantino metu, kai didelė dalis gyventojų dirba iš namų, net laikinas elektros energijos išjungimas sukelia nepatogumų, tuo pačiu ESO turi pareigą užtikrinti energijos tiekimo patikimumą, kad elektros energija ir dujos pasiektų kiekvienus Lietuvos namus.
„Todėl kai kuriais atvejais klientams elektros tiekimą laikinai tenka atjungti ir dėl to, kad reikia prie tinklo prijungti naujus vartotojus, kurie be elektros negali visavertiškai įsikurti pastatytuose namuose. Taip pat kai toje pačioje linijoje kiti klientai užsako atitinkamus darbus arba įvertinus žiemos metu kylančius pavojus yra būtina atlikti defektų ar potencialių grėsmių šalinimo darbus, kai dėl sniego ar ledo gali būti nutraukta visa linija ir laikas be elektros būtų kur kas ilgesnis“, – teigiama pranešime.
ESO specialistai siekia užtikrinti, kad suplanuotas elektros tinklo atjungimas būtų kuo trumpesnis.