JAV gyvenęs Linas grįžo į Lietuvą ir nusprendė pasikeisti dar tarybiniais laikais gautą vairuotojo pažymėjimą nauju bei išsilaikyti motociklininko teises. Tačiau paaiškėjo, kad Lietuva „sūnų paklydėlių“ laukia suglaustomis rankomis – kad galėtum laikyti vairavimo egzaminą, čia turi gyventi bent pusmetį.
„Šiuo metu turiu senas, tarybines, vairuotojo teises ir amerikietiškas. Automobiliu važiuoti galiu – JAV gautas dokumentas Lietuvoje galioja, bet norėjau susitvarkyti lietuvišką dokumentą, gauti naujo pavyzdžio teises. Taip pat būčiau išsilaikęs motociklininko teises, tačiau man buvo paaiškinta, kad turiu deklaruoti gyvenamąją vietą Lietuvoje ir čia gyventi mažiausiai pusmetį. Tik tada galėsiu laikyti vairavimo egzaminą“, – stebėjosi Linas.
Vairuotojus egzaminuojančios valstybinės įmonės „Regitra“ atstovas Zigmantas Staskevičius paaiškino, kad tokia tvarka galioja ne tik Lietuvoje, bet ir visoje Europos Sąjungoje (ES).
„Pagal ES direktyvą, vairuotojo teises gali gauti tik nuolat toje šalyje gyvenantys asmenys. Tokiais asmenimis laikomi tie, kurie šalyje pragyvena bent pusę metų. Tokia tvarka galioja tam, kad žmonės „neprisigamintų“ kelių vairuotojų pažymėjimų. Užtenka vieno. Jei žmogus atvyksta į šalį kaip turistas, jo vairuotojo pažymėjimas galioja pusę metų. Jei jis čia gyvena ilgiau, turi laikyti vairavimo egzaminą“, – sakė Z.Staskevičius.
Turint automobilio vairuotojo teises, vairuoti motociklą draudžiama. Taigi lieka dvi išeitys: grįžti į svečią šalį, arba pusmetį laukti.
„Anksčiau pasitaikė atvejų, kad tik tada, kai asmenys išsilaikė teorijos egzaminą, paaiškėjo, kad jie vairuoti negali, nes Lietuvoje negyvena nuolat“, – sakė Z.Staskevičius.