Tiesa, pavojingiausiais specialistų vadinami 4 šalies tiltai dar šiemet sulauks remonto, o kol kas žadama sustiprinti jų kontrolę ir priežiūrą, praneša LTV „Panorama“.
Lietuvoje yra beveik 4 tūkst. tiltų. Vienus prižiūri Automobilių kelių direkcija, kitus – savivaldybės ar jų samdomos bendrovės.
Specialistai įvardija 4 ypač stebimus tiltus, kurie, tikimasi, dar šiemet sulauks remonto.
Daug plyšių turintis tiltas prie Nemenčinės laukia baigiamo rengti stiprinimo projekto, tada jis bus rekonstruojamas. Remonto laukia ir pavojingiausiu laikytas tiltas kelyje Kaunas-Raudondvaris per Nevėžį bei arkinis tiltas kelyje Krosna-Kalvarija.
Pasak inžinierių, pagal specialią tiltų valdymo sistemą, jie nuolat apžiūrimi, specialiai tiriami ir nustatomi priežiūros prioritetai. Esą prastėjančią jų kokybę lemia sovietmečiu naudotos medžiagos, bet penkiabale sistema tiltų būklė įvertinama beveik ketvertu.
Po incidento Kaune, Vilniaus valdžia pranešė, kad bus dar dažniau tikrinama tiltų būklė. Daugelis didžiųjų Vilniaus tiltų pastatyti panašiu būdu kaip įgriuvęs Kleboniškio tilas Kaune.
Sostinėje tiltų ir viadukų – beveik 100. Keletas – Geležinio vilko, Žirmūnų, Valakampių – sustiprinti. Šilo tiltas, vos pastatytas, supleišėjo. Viena pagrindinių jų dėvėjimosi priežasčių – didelis automobilių srautas, iki 2 kartų viršijantis leistiną.
Tarp didžiausias apkrovas patiriančių tiltų Lietuvoje – Lazdynų tiltas Vilniuje, ant kurio gulė ir naujojo pietinio aplinkelio mašinų srautai.
Šis tiltas jau sulaukė remontininkų. Savivaldybės tikinimu, jie dribs minimaliai trukdydami vairuotojams.
Tuo metu kelininkai Lietuvoje šiemet planavo tiltų ir viadukų suremontuoti už 50 mln. litų, bet dėl ekonominių sunkumų tikimasi vos 30 milijonų litų. Iš šių pinigų planuojama tvarkyti ir įgriuvusi Kauno tiltą per Nerį.