„Tai pirmas svarbus žingsnis link Klaipėdos pietinio aplinkkelio projekto įgyvendinimo, jis leis suplanuoti kompleksinius sprendimus atsižvelgiant tiek į civilinius, tiek į karinius poreikius, tai ateityje užtikrins daug efektyvesnį transporto tinklą pietinėje uostamiesčio dalyje. Kitas žingsnis – paskelbti viešuosius pirkimus ir pasirašyti plano rengimo paslaugų teikimo sutartį“, – sakė susisiekimo viceministras Mindaugas Tarnauskas.
Patvirtintoje darbų programoje nustatyti efektyvaus Klaipėdos pietinio aplinkkelio infrastruktūros teritorijų planavimo esminiai tikslai ir uždaviniai.
Tai – susisiekimo komunikacijų plėtrai reikalingų teritorijų nustatymas, eismo intensyvumo tyrimai, ekonominės ir socialinės analizės atlikimas, kelių techninių sprendinių alternatyvų parengimas siekiant atrinkti geriausią alternatyvą tiek ekonomiškai, tiek aplinkosaugos požiūriu.
Numatyta AB „Via Lietuva“ suteikti įgaliojimus atlikti viešųjų pirkimų procedūras teritorijų planavimo paslaugoms įsigyti.
Planuojama, kad 2025 m. I ketv. pavyks atrinkti paslaugų teikėją ir su juo pasirašyti paslaugų teikimo sutartį.
Tikimasi, kad greičiau nei per kelerius metus parengus ir Vyriausybei patvirtinus specialųjį planą, numatytiems sprendiniams įgyvendinti bus pradėtos žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūros.
Klaipėdos pietinio aplinkkelio statybos projektui įgyvendinti ketinama pasitelkti viešojo ir privataus sektorių partnerystės (VPSP) modelį. Šiuo metu AB ,,Via Lietuva“ atlieka parengiamuosius darbus, pradėtos konsultacijos su rinkos dalyviais dėl galimybių parengti investicijų projektą.
Pietinis aplinkkelis – svarbi ne tik uosto, bet ir miesto jungtis, taip pat turinti didelę įtaką karinio mobilumo kontekste. Dėl šio projekto įgyvendinimo svarbos Susisiekimo ministerijos vadovybė sutarė su Klaipėdos miesto savivaldybe, Klaipėdos jūrų uosto direkcija bei AB „Via Lietuva“.
Aplinkkelis sujungs uostamiesčio gatvių tinklą ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto teritoriją su valstybinės reikšmės krašto keliu Nr. 141 Kaunas–Jurbarkas–Šilutė–Klaipėda, o per jį – ir su kitais transeuropinio tinklo keliais. Klaipėdos pietinio aplinkkelio 6,8 km ilgio kelio ruožas patenka į Rytų–Vakarų transporto koridoriaus Lietuvoje ruožų sąrašą ir priskiriamas prie ypatingos valstybinės svarbos projektų.