Reikalavimas, kad „Rail Baltica“ vėžė neitų dabar veikiančio geležinkelio trasa, o aplenktų Marijampolę, susisiekimo ministrui Eligijui Masiuliui primena bandymą pasipelnyti, nes tuomet valstybė būtų priversta išpirkti privačius sklypus, pirmadienį rašo „Kauno diena“.
Anot ministro, įtarimus bandymu pasipinigauti stiprina ir tai, kad vietos politikai patys ėmėsi nurodinėti, per kurias teritorijas turi būti tiesiama „Rail Baltica“.
„Mes labai gerai žinome Vilniaus vakarinio aplinkkelio tiesimo aplinkybes, kai apsukrūs žmonės įsigijo sklypus, per kuriuos bus tiesiamas kelias, ir dabar iš valstybės reikalauja fantastiškų sumų. Dabar panaši padėtis kartojasi Marijampolėje“, – teigė E.Masiulis.
Jį stebina ir tai, kad Marijampolės politikai tik dabar sugalvojo reikšti pretenzijas dėl pernai Vyriausybės priimto sprendimo, pagal kurį „Rail Baltica“ trasai buvo parinktas dabar veikiantis geležinkelis per Marijampolę.
Marijampolės vyriausiasis architektas Arūnas Lukoševičius nepasirašo leidimo tiesti „Rail Baltica“ per miestą ir teigė, kad pasirašys tik tuo atveju, jeigu ji bus tiesiama aplink. Esą miestu galėtų važiuoti tik keleiviniai traukiniai, o aplink miestą – krovininiai.
Teritorijoje, kuri įvardijama kaip alternatyvi „Rail Baltica“ projektui, – ne vieno socialdemokrato, Krikščionių partijos nario sklypas.
Marijampoliečių reikalavimai grasina sužlugdyti planus, pagal kuriuos europinė geležinkelio vėžė jau 2013 m. pasiektų Kauną.
Atnaujinta 13.57 val. Susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio teiginiai, jog su Krikščionių partija bei jos pirmininku Gediminu Vagnoriumi siejami asmenys trukdo "Rail Baltica" projekto įgyvendinimui – neatitinka tikrovės, teigiama Krikščionių partijos išplatintame pranešime spaudai.
Kaip teigia Krikščionių partijos narys, Marijampolės vicemeras Algis Žvaliauskas, tokie susisiekimo ministro teiginiai prasilenkia su sveiku protu.
„Iki šiol trasa nėra nustatyta ir teigti, kad kažkas kažkam trukdo ar daro įtaką - visiška nesąmonė. Kaip galima daryti įtaką, jeigu iki šiol net nėra aišku, kur tas geležinkelis bus tiesiamas, – teigia Marijampolės vicemeras A. Žvaliauskas. - Galiu tik pripažinti, kad Marijampolės miesto valdžia stengiasi, kad geležinkelis būtų tiesiamas už miesto ribų, tačiau galimų vėžių paieška prasidėjo kur kas anksčiau nei Krikščionių partijos nariai buvo išrinkti į miesto tarybą. Taigi, bandymai susieti Krikščionių partiją su "Rail Baltic" projektu prasilenkia su sveiku protu“.
Tokie susisiekimo ministro teiginiai, anot Krikščionių partijos frakcijos Seime seniūno Vidmanto Žiemelio, gali būti išprovokuoti to, kad Susisiekimo ministerijai vis mažiau lieka laiko užbaigti šį projektą, todėl jau dabar yra ieškoma pasiteisinimų. „Kiek man yra žinoma geležinkelio "Rail Baltica" atkarpa Kauną turėtų pasiekti 2013 m. Akivaizdu, kad Susisiekimo ministerija 15 metų vilkinusi šį projektą, tik pernai pradėjo realiai ties juo dirbti, o dabar bando ieškoti atpirkimo ožių“,- teigia V. Žiemelis.
Krikščionių partija jau daugiau nei metus principingai reikalauja iš Susisiekimo ministerijos pradėti realiai įgyvendinti šį strateginį Lietuvai "Rail Baltica" projektą, vilkinamą daugiau nei 10 metų, nors Europos Parlamentas specialia rezoliucija pinigus jam numatė skirti dar 2004 m.