Laikas ir vieta
DHL lėktuvas nukrito apie pusę 6 ryto Liepkalnio gatvėje – kitapus Liepkalnio žiemos pramogų parko. Ši vieta – kalvota, kai kur apaugusi medžiais ir krūmais. Čia stovi pavieniai gyvenamieji namai, įvairių įmonių pastatai. Iki oro uosto nusileidimo ir pakilimo tako lėktuvui buvo likusios vos kelios akimirkos.
Skambučių gausa
Pirmųjų skambučių apie nukritusį lėktuvą Bendrasis pagalbos centras sulaukė 5.28 val., 15min informavo jo atstovė Vilma Juozevičiūtė. Po minutės – dar kelių. Iš viso sulaukta keliolikos skambučių iš gyventojų. Dauguma jų sakė matantys liepsnas, kad kažkas dega. Kai kurie tvirtino matę ir girdėję sprogimą, trenksmą ir tik pora pranešėjų pasakė matę, kaip krenta lėktuvas.
Lėktuvas
Orlaivis, priklausęs Ispanijos įmonei „Swiftair“, į Vilnių skrido iš Vokietijos miesto Leipcigo. Juo naudojosi Vokietijos kapitalo siuntų transportavimo bendrovė DHL. Tai – „Boeing 737-476“ modelio lėktuvas, pagamintas 1993 metais. Iš pradžių orlaivis buvo keleivinės paskirties, tačiau vėliau perdarytas į krovininį lėktuvą.
Įgula
Lėktuvu skrido keturi žmonės – du Ispanijos piliečiai ir po vieną Lietuvos bei Vokietijos pilietį. Pirminiais duomenimis, žuvo lėktuvą pilotavęs ispanas, o visi kiti buvo sužaloti. Lietuvio būklė – geriausia, jis gydomas ligoninėje, tačiau paguldytas į įprastą palatą. Tuo metu kiti dėl savo gyvybės kovoja reanimacijoje. Jiems visiems nustatyti skirtingo lygio daugybiniai kūno sumušimai, sunkiausiai sužeistam Ispanijos piliečiui, dėl kurio gyvybės kovoja Santaros klinikų medikai – politrauma.
Po nelaimės paviešintas piloto pokalbis su dispečeriais.
Aplinkybės
Krisdamas lėktuvas dar kurį laiką slydo žeme, o galiausiai viena jo dalis – greičiausiai variklis – pataikė į gyvenamąjį namą, kuriame tuo metu buvo keliolika žmonių. Dalis namo, pasak ugniagesių atstovų, panašu, kad po nelaimės – netinkama gyventi.
Vis dėlto, žmonės, nepaisant išgąsčio, nenukentėjo. Jais šiuo metu rūpinasi Vilniaus miesto savivaldybė, Raudonasis Kryžius renka paramą. Kai kurie nelaimės liudininkai teigė, kad lėktuvas krito jau degdamas, tačiau to nepatvirtina žiniasklaidos turimi vaizdo įrašai, o ir pareigūnai sako duomenų apie tai neturintys.
Vis dėlto, žiežirbos galėjo pasipilti tuo metu, kai lėktuvas buvo visiškai šalia žemės ir kliudė medžius, jų šakas. Viename iš vaizdo įrašų matyti, kaip lėktuvas, prieš pat suduždamas, kelia savo priekį į viršų.
Uždarytas eismas
Netrukus po nelaimės Liepkalnio gatvės atkarpą tarp Dunojaus ir Žirnių gatvių pareigūnai uždarė – buvo leidžiama pravažiuoti nebent specialiajam transportui. Tai sukėlė nepatogumų gyventojams, vykstantiems į darbus ar į oro uostą. Vilniaus apskrities policijos atstovė Julija Samorokovskaja informavo 15min, kad eismas šia Liepkalnio gatvės atkarpa atnaujintas apie 13.40 val. Netrukus po to įvykio vietoje apsilankė ir prezidentas Gitanas Nausėda.
Gausios pajėgos
Tuo metu įvykio vietoje vyko neeilinė operacija – sutelktos milžiniškos ugniagesių, policijos ir kitų tarnybų pajėgos. Įvykio vietoje dirbo septynios ugniagesių autocisternos, vandens transportavimo automobilis, štabo automobilis. Ugniagesiai gesino tiek namą, tiek patį lėktuvą, jo degusias nuolaužas.
Gaisro likvidacija paskelbta apie pusę 12 valandos. Įvykio vietoje dirbo ir aplinkosaugininkai – tikrino oro užterštumą, tačiau paaiškėjo, kad oro kokybė tinkama. Teritorija ir jos prieigos ryte buvo gana plačiai aptvertos „Stop“ juosta, nuo Liepkalnio gatvės nebuvo galima pamatyti nelaimės vietos. Vis dėlto, paėjus kiek tolėliau ir neperžengiant „Stop“ juostos ribų, buvo galima pamatyti žemės ruožą, kuriuo lėktuvas slydo. Jame buvo išvartytų medžių ir krūmų.
Policijos pareigūnai nelaimės vietoje dirbs dar kelias dienas, kol surinks visus įmanomus daiktinius įrodymus. Taip pat pamažu iš nelaimės vietos bus išvežamos lėktuvo dalys bei pabirę kroviniai.
Ikiteisminis tyrimas
Vilniaus apskrities policija iškart po nelaimės pradėjo ikiteisminį tyrimą pagal du Baudžiamojo kodekso straipsnius – 278-ojo 2-ąją dalį ir 279-ąjį. Pirmasis straipsnis kalba apie transporto priemonių netinkamą priežiūrą, kai dėl to žuvo ir buvo sužaloti žmonės. Jame numatyta atsakomybė – laisvės atėmimas nuo trejų iki aštuonerių metų. Tuo metu antrajame straipsnyje kalbama apie tarptautinių skrydžių taisyklių pažeidimą. Čia numatyta atsakomybė – bauda, areštas arba laisvės atėmimas iki dvejų metų. Savo tyrimą atlieka ir Teisingumo ministerijos Transporto avarijų ir incidentų tyrimo skyrius, kuris tiria visus mūsų šalyje įvykusius aviacijos incidentus. Vidinį nelaimės tyrimą atlieka ir DHL.
Versijos
Lietuvos pareigūnai ir politikai pabrėžia, kad kol kas per anksti daryti išvadas, kodėl įvyko tokia nelaimė. Nors neatmestina ir sabotažo ar teroristinio akto versija, tačiau lygiai taip pat gali būti, jog įvyko „techninė arba piloto klaida“. Tikroji priežastis paaiškės atlikus detalų tyrimą, tačiau aviakatastrofų tyrimai dažniausiai užtrunka, tad atsakymų, kodėl nutiko nelaimė, gali tekti laukti ir mėnesius, ir metus.