Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2020 03 28 /08:58

Svarbiausia Lietuvos pirkėja Kinijoje tapusi I.Marčiulionytė papasakojo, ką tai reiškia: mums labai pasisekė, medikai turės kuo gintis nuo viruso

Šeštadienį Kauno oro uosto laukiama nusileidžiant lėktuvo iš Kinijos su medicininių apsaugos priemonių kroviniu. Lietuvos oro uostų atstovė Lina Beišinė BNS šeštadienio rytą informavo, jog lėktuvas, preliminariais duomenimis, turėtų leistis prieš vidurdienį. Tuo tarpu Lietuvos ambasadorė Kinijoje Ina Marčiulionytė sakė, kad tai tik viena iš daugelio siuntų, ir papasakojo, kaip apsaugos priemonės ir reagentai buvo įsigyti.
Ina Marčiulionytė
Ina Marčiulionytė / 15min montažas

Kiekvieną dieną leisis lėktuvai

„Ten yra 200 tūkst. apsaugos kaukių, yra vienkartinių pirštinių ir kitų apsaugos priemonių, antbačių“, – penktadienį per spaudos konferenciją sakė sveikatos apsaugos viceministras Algirdas Šešelgis.

Jo teigimu, gautos priemonės iškart bus išdalytos ir išvežtos į penkias vadinamąsias strategines ligonines, kurios daugiausia susiduria su užsikrėtusiais koronavirusu žmonėmis. Dalis priemonių bus skirta savivaldybėms, kur veikia mobilieji punktai.

Viceministro teigimu, vėliau laukiama dar kelių lėktuvų su likusia užsakytos siuntos dalimi.

„Kiekvieną dieną leisis lėktuvai“, – teigė A.Šešelgis.

Vyriausybė skelbė, kad Kinijoje iš viso užsakyta 1,8 mln. respiratorių, 5,7 mln. veido kaukių, 1,8 mln. vienkartinių kepuraičių, 0,8 mln. apsauginių akinių, 1,8 mln. vienkartinių chalatų, per 1 mln. apsauginių kombinezonų su gobtuvu, 15 mln. vienkartinių pirštinių, 3,6 mln. antbačių. Šioms priemonėms pirkti Vyriausybė skyrė 24 mln. eurų.

Prekes perkanti ambasadorė Kinijoje I.Marčiulionytė: mums labai pasisekė

Lietuvos ambasadorė Kinijoje Ina Marčiulionytė savo paskyroje feisbuke papasakojo, kaip apsaugos priemonės ir reagentai buvo įsigyti.

"Vėliausiai pirmadienį Lietuva pasieks didžiulės siuntos su respiratoriais, pirštinėmis, kitomis labai reikalingomis apsaugomis Lietuvos medikams. Du krovininiai lėktuvai jau pasiekė Vokietiją, ten prekės perkraunamos į kitus, Europoje skraidančius lėktuvus. Šiandien iš Kinijos pakils lėktuvas su prekėmis 9 Lietuvos ligoninėms. Ačiū Kauno klinikų vadui #RenaldasJurkevicius už pagalbą koordinuojantis.

cn.mfa.lt nuotr./Ina Marčiulionytė
cn.mfa.lt nuotr./Ina Marčiulionytė

Lėktuvu bus dar ir dar, nes tokie kiekiai medicinos prekių užima daug vietos, nors atrodo, kad prekės nesunkios, bet supakuotos atrodo įspūdingai.

Ką bekalbėtume apie vėlavimus, mums tikrai pasisekė, kad pagrindines prekes nupirkome praeitos savaitės pabaigoje

Dabar noriu truputį papasakoti, ką ambasadai reiškia pirkti prekes Kinijoje. Pirmiausia, kad tokių darbų – pirkimų medicinos prekių ir tokiais kiekiais – ne vienas nesam darę... Dabar reikia gavus prašymus iš Lietuvos rasti tiekėjus Kinijoje, bandyti tikrinti jų, gamintojų patikimumą, lyginti kainas, kurios kinta kasdien, kiekiai irgi kinta kasdien. Siųsti jų aprašymus ir nuotraukas užsakovams, kad rinktųsi, tada padėti derinti tarp Lietuvos ir Kinijos sutartis ir mokėjimus. O prašymų turim ir 500 vienetų, ir milijonams. O darbo su visoms sutartimis tiek pat. Ir visiems bandom padėt.

Beje, kaip ir visada perkant, tikrai protingiau vienytis ir pirkti didesniais kiekiais, nes taip pigiau. Man žmones rašo visur – į messengerį, linkdin, viber, what’s up, nors paprasčiausia būtų į elektroninį paštą, kurį nuolat tikrinu.

Ką bekalbėtume apie vėlavimus, mums tikrai pasisekė, kad pagrindines prekes nupirkome praeitos savaitės pabaigoje, nes šita savaitė rekordinė pagal Kinijos sandėlių šlavimą. Grįžtant pas tuos pačius tiekėjus atsakymas – out of stock. Tiekėjai pasakoja, kad net nupirktos ir sukrautos siuntos tiesiog per perkamos, nes paklausa didžiulė. Visiems reikia.

Kad geriau suprastumėte mastelius, prekės gaminamos įvairiose Kinijos gamyklose, tad iki oro uostų jos važiuoja tūkstančius kilometrų traukiniais ar krovininėmis mašinomis.

Na, ir tada logistikos grandinė. Tarp Lietuvos ir Kinijos. Pirmiausiai reikia surasti, kas skraidins, tada, iš kurio Kinijos oro uosto. Tai daroma iš Lietuvos pusės. Tada, jei tai atskiras užsakomasis skrydis, mes turim greit sutvarkyt leidimus leistis su Kinijos institucijomis. Jei skraidina jau dirbanti Kinijoje bendrovė, tada jau lieka tik suorganizuoti, kaip į oro uostą nuvežti prekes. Kad geriau suprastumėte mastelius, prekės gaminamos įvairiose Kinijos gamyklose, tad iki oro uostų jos važiuoja tūkstančius kilometrų traukiniais ar krovininėmis mašinomis.

Procesą sukontroliuoti ir suvaldyti iš Pekino labai sudėtinga, svarbu, kad niekas nevėluotų, kad tavo prekes pagamintu laiku, kad jų neperpirktų, kad spėtų atvežti į oro uostą, kad lėktuvui nereiktų laukti, etc. Oro uoste jos turi atsirasti ne vėliau kaip 24 val prieš skrydį. O visur dar Kinijos specifika.

Tai va dabar gal aiškiau bus, kokį gyvenimą pastaruoju metu gyvenam. Ir kodėl tai nuolatinis stresas visai mūsų komandai. O ypač #RamunasRimkus ir #IrenaSkardziuviene, #EvelinaPetrone, su kuriais per parą išsiskiriam vos kelioms valandoms. Esu labai dėkinga mūsų visai aštuonių žmonių komandai, kad atlaiko.

Betgi aš jums sakiau – VISKAS BUS GERAI. Ir kitą savaitę medikai jau turės kuo gintis nuo viruso. Dėl to ir dirbam, ir tuo be galo džiaugiamės", – rašė ambasadorė I.Marčiulionytė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais