2023 03 10

Sveikatos apsaugos ministerija siūlo „apynasrį“ kaitinamajam tabakui

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) siūlo griežtinti kaitinamojo tabako gaminių prieinamumą – siūloma įpareigoti gamintojus ant pakuotės naudoti įspėjimą apie žalą sveikatai ir drausti įvairių kvapų ir skonių gaminius.
Kaitinančioji cigaretė
Kaitinančioji cigaretė / 123RF.com nuotr.

To reikalauja Europos Komisijos direktyva – ribojimais siekiama mažinti šių gaminių vartojimą Europos Sąjungoje.

Ministerija BNS nurodė, kad siūloma uždrausti prekiauti pridėtinio kvapo ar skonio rūkalais arba gaminiais, kurių bet kokiuose komponentuose, pavyzdžiui, filtruose, popieriuje, pakuotėse, kapsulėse ar bet kuriuose techniniuose elementuose yra kvapiųjų medžiagų, leidžiančių pakeisti kvapo ar skonio stiprumą ar jų dūmo sodrumą.

Toks reikalavimas jau taikomas cigaretėms ir joms sukti skirtam tabakui, bet kaitinamojo tabako gaminiams šis kvapų ir skonių draudimas negalioja.

Be to, ministerija siūlo panaikinti išimtį, kad rūkomieji kaitinamojo tabako gaminiai gali būti be įspėjimo apie galimą žalą sveikatai. Tačiau bedūmiams kaitinamojo tabako gaminiams ženklinimo pokyčių nebūtų – juose toks įspėjimas turės išlikti.

Šiuos ribojimus Lietuva turi priimti iki liepos 23-osios.

Siekis griežčiau reglamentuoti kaitinamojo tabako naudojimą numatytas ir Vyriausybės darbų, kurie bus teikiami parlamento pavasario sesijoje, programoje.

JAV tabako gamybos kompanijos „Philip Morris International“ netiesiogiai valdoma bendrovė „Philip Morris Baltic“ nustatė, kad Lietuvoje beveik trečdalį parduodamų rūkalų sudaro kaitinamasis tabakas, o Vilnius su 38 proc. dalimi yra labiausiai šį produktą vartojantis miestas pasaulyje.

Valstybinės mokesčių inspekcijos duomenimis, didmeninė prekyba kaitinamuoju tabaku pernai didėjo 27,3 proc.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis