Į Konkurencijos tarybą kreipėsi ūkio subjektai ir asociacijos dėl sveikatos apsaugos ministro priimtų teisės aktų, kurie galimai prieštarauja sąžiningos konkurencijos principams. Verslo atstovai nurodė, jog ministrui pakeitus 15 metų galiojusią tvarką, beveik 90 proc. Lietuvoje veikiančių optikų vos per 4 mėnesius privalėjo įgyvendinti neproporcingai aukštus reikalavimus – įgyti asmens sveikatos priežiūros įstaigos licenciją, kad galėtų teikti optometrijos priežiūros paslaugas, t. y. tikrinti regėjimą ir išrašyti akinių receptus.
Konkurencijos taryba išsiaiškino, kad optikos, norėdamos gauti asmens sveikatos priežiūros įstaigos licenciją, turi būti įsikūrusios gydymo paskirties patalpose. Didžioji dalis šiuo metu veikiančių optikų negalėtų gauti licencijų, nes veiklą vykdo prekybos, administracinėse ir paslaugų paskirties patalpose, taigi, neturėdamos galimybių jų pritaikyti pagal ministerijos keliamus reikalavimus, privalėtų pasitraukti iš rinkos. Institucijos nuomone, pokyčiai galėtų apriboti beveik 300 ūkio subjektų galimybes toliau veikti rinkoje.
„Sveikatos apsaugos ministerija turėtų aiškiai ir tiksliai numatyti, kokius pagrįstus kriterijus turi atitikti ūkio subjektai, norintys teikti optometrijos priežiūros paslaugas, atsižvelgusi ne į bendrus sveikatos priežiūros paslaugoms keliamus reikalavimus, tačiau į šios paslaugos specifiškumą“, – rašoma Sveikatos apsaugos ministerijai adresuotame Konkurencijos tarybos rašte.
Ministerijai pasiūlyta įvertinti esamo teisinio reguliavimo pagrįstumą ir nustatyti proporcingus, tikslius ir aiškius reikalavimus ūkio subjektams, norintiems įgyti licencijas teikti optometrijos priežiūros paslaugas, taip pat numatyti protingą terminą tokiems reikalavimams įgyvendinti.
Konkurencijos taryba atkreipė Sveikatos apsaugos ministerijos dėmesį, kad teisinis reguliavimas, kuriuo apribojama galimybė ūkio subjektams teikti optometrijos priežiūros paslaugas, o kartu ir tokių paslaugų prieinamumas vartotojams, neįvertinus, ar tokia priemonė pagrįsta ir proporcinga siekiamiems tikslams, gali būti nesuderinamas su Konkurencijos įstatymu. Šis įpareigoja valstybės valdžios institucijas teisinėmis priemonėmis užtikrinti sąžiningos konkurencijos laisvę ir draudžia priimti sprendimus, iškreipiančius ar galinčius iškreipti sąžiningą konkurenciją.