Valstybės kontrolierė Giedrė Švedienė sakė: “Valstybės kontrolė jau prieš dvejus metus nurodė reikšmingus teisės aktų pažeidimus, kurie buvo padaryti kuriant šią sistemą, tačiau ministerija atidėliojo valstybės kontrolieriaus sprendimo vykdymą ir pažeidimų nepašalino: neįteisinta Nacionalinė el. sveikatos sistema ir nenaudojamas sukurtas produktas. Tai reiškia, kad Nacionalinės el. sveikatos informacinės sistemos kūrimas, praėjus 10 metų nuo pirmojo bandymo, pradedamas beveik iš pradžių. Tačiau liūdniausia, kad vėl kartojamos panašios klaidos.“
Ministerija ėmėsi teisinių priemonių užtikrinti el. sveikatos sistemos architektūrinį suderinamumą nacionaliniu mastu, tačiau nenustatė kokie el. sveikatos duomenys turėtų būti renkami, kaupiami ir perduodami, kai kurių nacionalinės el. sveikatos sistemos veikimui būtinų registrų kūrimas vėluoja daugiau negu 11 metų. Nežinoma nuo ko turi būti pradėti vykdyti plėtros projektai, nes naudojamos informacinės sistemos neinventorizuotos, sveikatos priežiūros įstaigų naudojamų el. sveikatos informacinių sistemų architektūriniai sprendimai tarpusavyje nesuderinti ir todėl neintegralūs.
Valstybės kontrolė Sveikatos apsaugos ministerijai rekomendavo atlikti tolimesnių sistemos pertvarkymo darbų finansinį ir ekonominį įvertinimą, organizuoti tinkamą informacinių sistemų bei registrų valdymą ir pašalinti nustatytus teisės aktų pažeidimus. Pasiūlyta įvertinti sveikatos priežiūros įstaigose jau turimų informacinių sistemų el. sveikatos sprendimų panaudojimo galimybes nacionalinės sistemos kūrimui.
„VK jau prieš dvejus metus nurodė reikšmingus teisės aktų pažeidimus, kurie padaryti kuriant šią sistemą, tačiau ministerija atidėliojo valstybės kontrolieriaus sprendimo vykdymą ir pažeidimų nepašalino: neįteisinta Nacionalinė elektroninė sveikatos sistema ir nenaudojamas sukurtas produktas“, – pranešime cituojama valstybės kontrolierė Giedrė Švedienė.
Jos teigimu, susidarė situacija, kad Nacionalinės elektroninės sveikatos informacinės sistemos kūrimas, praėjus dešimčiai metų nuo pirmojo bandymo, pradedamas beveik iš pradžių.
Tuo metu SAM teigia, kad naujai Valstybinei informacinei sistemai sukurti padėti pamatai – padaryti sveikatos sistemos įstatymo pakeitimai, sukurta elektroninės sveikatos sistemos plėtros programa bei priemonių planas, sistemos nuostatos ir architektūra. Anot SAM, tai padarius bus išvengta klaidų, kurios buvo padarytos kuriant Nacionalinę elektroninę sveikatos sistemą, kuri yra nei įsteigta, nei sukurta.
VK teigimu, net ir padarius minėtus darbus, SAM nenustatė, kokie elektroniniai sveikatos duomenys turėtų būti renkami, kaupiami ir perduodami, kai kurių nacionalinės elektroninės sveikatos sistemos veikimui būtinų registrų kūrimas vėluoja daugiau negu 11 metų.
Pasak VK, nežinoma nuo ko turi būti pradėti vykdyti plėtros projektai, nes naudojamos informacinės sistemos neinventorizuotos, sveikatos priežiūros įstaigų naudojamų elektroninių sveikatos informacinių sistemų architektūriniai sprendimai tarpusavyje nesuderinti ir todėl neintegralūs.