Klaipėdos valstybinio jūrų uosto (KVJU) direkcija, prieš porą metų užsimojusi atgaivinti Šventosios uostą, kad į jį galėtų įplaukti nedideli pramoginiai laivai, paskelbė, jog visi darbai atlikti, rašo „Lietuvos rytas“.
„Įplauka išvalyta iki 3 metrų gylio, prie krantinių galės švartuotis 2-2,5 metro grimzlės laivai. Šis projektas direkcijai kainavo apie 4 mln. litų“, – kalbėjo daugelį metų merdėjusio Šventosios uosto tvarkymo projektą inicijavęs KVJU direkcijos vadovas Eugenijus Gentvilas.
Uosto akvatorijoje įrengtos plaukiojančios prieplaukos 40 laivų, kurių ilgis iki 12 metrų. Rytinėje dalyje užteks vietos dar 30 mažesnių laivelių.
Taip pavyko įgyvendinti ES direktyvą – visoje rytinėje Baltijos pakrantėje kas 50 jūrmylių turi būti įrengtos patogios užeigos žvejų laivams ir buriuotojų jachtoms.
Ispanų kompanijos „Alatec“ parengtoje galimybių studijoje dar numatyta nutiesti į jūrą ir 400 metrų ilgio molus, kurie apsaugotų Šventosios upės žiotyse įkurtą uostą nuo bangų ir smėlio sąnašų. Tada akvatorijoje būtų galima įrengti apie 500 laivų švartavimo vietų.
„Baigus pradinio etapo darbus Šventosios uostas atsiveria turistams. Tikimės, kad ES ekspertai, įvertinę šio projekto naudą ir reikšmę jūrų turizmo plėtrai, skirs finansinę paramą kitai jo daliai – 53 mln. eurų vertės bangolaužių jūroje statybai“, – vylėsi E.Gentvilas.
Bangolaužių reikia tam, kad per audras Šventosios uosto vėl neužneštų smėlis: tokia grėsmė kyla įvertinus ilgametes orų prognozes, vyraujančių vėjų ir jūrų srovių kryptis.