Šventės dalyviai galėjo pasveikinti pirmą kartą į Šventosios uostą atplauksiančius mažuosius pramoginius laivus ir jachtas – regatos „Klaipėda–Šventoji“ dalyvius, o prisišvartavus visiems laivams, stebėti oficialų iškilmingą atidarymą, kuris prasidėjo vėliavos pakėlimu, Lietuvos valstybinio himno giedojimu akompanuojant orkestrui.
Po šio etapo įgyvendinimo uosto gyliai, atlikus valymo darbus, siekia nuo 2 m iki 3 m, įrengtos 72 vietos mažiesiems ir pramoginiams laivams iki 12 m ilgio švartuoti. Uostelio naudotojams yra sudaryta galimybė prisijungti prie elektros bei vandentiekio tinklų, naudotis laivams nuleisti ir iškelti skirtu slipu.
Iki XVIII a. Šventojoje veikęs uostas sėkmingai konkuravo su tuometiniais Baltijos jūros uostais, tačiau šiandieniniam Šventosios uostui reikėjo esminės rekonstrukcijos.
2010 m. gruodį Seimui pavedus valdyti Šventosios uostą patikėjimo teise, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, suprasdama šio uosto atstatymo svarbą visam regionui, pradėjo Šventosios uosto, kaip žvejybinio ir pramoginio uosto, atstatymo darbus, kurie buvo padalinti į du etapus.
Uosto direkcijos vadovo Eugenijaus Gentvilo iniciatyva buvo skubiai imtasi įgyvendinti I Šventosios uosto atstatymo etapą, kuriuo buvo siekiama pradėti Šventosios uosto dalinį naudojimą komercinei ir rekreacinei veiklai jau 2011 metų vasarą.