„Šiais metais ta kreivė dar juda žemyn ir, ko gero, gavę galutinę statistiką matysime, kad šiemet ji nebesieks 400 000 mokinių“, – trečiadienį Seime vykstančioje konferencijoje „Švietimas Lietuvos ateičiai“ sakė G.Steponavičius.
Kiekvienais mokslo metais mūsų bendrojo lavinimo mokyklose sumažėja apie 20 tūkst. mokinių. Per penkerius metus mokyklose vaikų sumažėjo 100 tūkst. 2005 metais bendrojo lavinimo mokyklose mokėsi 538 541 mokinys, o pernai jau vos 415 897 mokiniai.
„Gal tik Vilniuje nėra tokio mažėjimo, o kitur tas moksleivių skaičiaus mažėjimas atsiliepia formuojamų klasių mažėjimu, iš to išplaukiančiu mažesniu krūviu mokytojams su atitinkamai mažesnėmis jų pajamomis. (...) Ne dėl švietimo reformos mažėja mokytojų pajamos, ne dėl politikų, nors ir dėl jų – aš nesiginčiju, bet pirmiausia pažiūrėkime į pastarųjų šešerių metų demografines tendencijas ir suprasime, kaip tai atsiliepia konkrečioje savivaldybėje, mokykloje“, – aiškino G.Steponavičius.
Ministras teigia, kad vaikų Lietuvos mokyklose sparčiai mažėja ir dėl emigracijos. Pasak G.Steponavičiaus, pernai spalį emigraciją buvo deklaravę beveik 3 tūkst. mokyklinio amžiaus Lietuvos vaikų. Tuo tarpu, iškilus problemoms dėl Privalomojo sveikatos draudimo įmokų, išvykimą per šiuos metus deklaravo dar 7 tūkst. mokyklinio amžiaus vaikų.
Tačiau guosdamas susirinkusius mokytojus G.Steponavičius pažymėjo, kad optimizmo suteikia šiek tiek išaugęs pirmokų skaičius – jų šiemet bus 29 tūkst.
„Pirmokų jau po dvejų metų ateis dar daugiau nei šiemet“, – sakė ministras.
Lietuvoje šiuo metu veikia kiek daugiau nei 1300 mokyklų. Šiemet, pasak ministro, dėl sumažėjusio moksleivių skaičiaus uždaroma keliolika mokyklų.
„Lyginant su ankstesniais metais, tai yra žymiai mažesni skaičiai, bet sprendimus čia priima savivaldybės, kurios mokyklų uždarymą kelia ne kaip savitikslį dalyką, o taip daro siekdami užtiktrinti mokymo kokybę. Sutikite, kad kur yra jungiamos klasės, kartais net kelios, kokybę užtikrinti yra tikrai sunku. Nekalbant jau apie vyresnes klase, kur mokiniai neturi galimybės turėti pasirenkamųjų dalykų, normalios klasių, laboratorijų įrangos. Mokyklų pertvarkymas yra padiktuotas gyvenimo, o ne reformos“, – tikina G.Steponavičius.