2009 07 22

Taksofonai – ant mirties ribos

Klaipėdoje išmontuojami populiarumą prarandantys taksofonai.
Taksofonai išmontuojami ir pačiame Klaipėdos centre, nes ir čia jų poreikis tėra menkas.
Taksofonai išmontuojami ir pačiame Klaipėdos centre, nes ir čia jų poreikis tėra menkas. / A.Kripaitės nuotr.

Praėjusią savaitę toks aparatas buvo nugriautas pačiame centre, ties vadinamaisiais Buities rūmais.

Anot bendrovės TEO atstovo Antano Bubnelio, šiuo metu Klaipėdoje veikia daugiau nei 100 taksofonų. Tačiau pastaruoju metu nauji telefono aparatai nėra įrengiami, jų tinklas neplečiamas, tik išlaikomas stengiantis perkelti taksofonus iš vietų, kur jie nėra naudojami į populiaresnes viešąsias erdves. 

A.Kripaitės nuotr./Klaipėdoje yra apie 100  taksofonų.
Klaipėdoje yra apie 100 taksofonų.

„Taksofonai šiuo metu įrengti tose vietose, kur yra didžiausi žmonių srautai ir aktyviausiai jais naudojamasi. Tai yra centrinės miestų gatvės, kurortai, įvairios įstaigos, pavyzdžiui, ligoninės, mokslo įstaigos, bendrabučiai ir pan. Miestų centruose esančiais taksofonais dažniausiai skambina turistai“, – teigė A.Bubnelis.

Anot jo, taksofonus išlaikyti bendrovei nuostolinga, tačiau teikti tokias paslaugas įpareigoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytos Universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklės.

Tyrimų duomenimis, per pirmąjį 2008 metų pusmetį taksofonais yra skambinę vos 3,8 proc. Lietuvos gyventojų. Yra ir tokių taksofonų, iš kurių per mėnesį nėra skambinama nė karto.

TEO atstovo teigimu, visame pasaulyje taksofonų populiarumas yra smarkiai sumažėjęs ir toliau tebemažėja. Įvairiose šalyse šių telefonų tinklai yra mažinami ar net naikinami. Tai dažniausiai  priklauso nuo šią rinką reguliuojančių institucijų. „Pavyzdžiui, Europos Sąjungai nepriklausančioje Norvegijoje taksofonų nuspręsta visai atsisakyti“, – sakė A.Bubnelis.

Didžiausią populiarumą taksofonai buvo pasiekę maždaug prieš dešimtmetį. Tuo metu Lietuvoje jų buvo daugiau nei 7,5 tūkstančio. Praėjusių metų viduryje jų skaičius sumažėjo iki beveik 3 tūkstančių, o naudojimasis jais smuko dešimtimis kartų. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis