Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2012 06 19

Taline sklandant idėjoms apie nemokamą transportą, Artūras Zuokas iš tokių užmojų juokiasi

Nemokamas transportas visiems – ar tokia utopija, kurią jau kitąmet užsimojo įgyvendinti Talino vadovas, įmanoma Vilniuje? Lietuvos sostinės meras Artūras Zuokas įsitikinęs, kad nemokami dalykai nevertinami, todėl, užuot viliojant žmones tokiais pažadais, verčiau gerinti paslaugų kokybę.
Nauji autobusai
Nauji autobusai / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Net žalieji siūlymą sukritikavo

Estijos sostinės valdžia dar žiemą paskelbė ketinanti nuo 2013 m. tapti pirmąja sostine Europoje, kur visuomeninis transportas miesto gyventojams bus nemokamas.

Preliminariais paskaičiavimas, kompensacijoms už bilietus papildomai reikės 20 mln. eurų. Lėšų tam ketinama skirti iš pinigų, sutaupytų sujungus Talino autobusų, troleibusų bei tramvajų įmones, ir miesto nuotekų sistemos bei vandentiekio plėtrai numatytų pinigų.

Naujienų agentūra LETA citavo merą Edgarą Savisaarą, kad tokiu būdu pavyks įgyvendinti keletą tikslų: sumažinti mašinų, transporto grūsčių ir avarijų skaičių, saugoti gatvių dangą, o viešasis transportas taps prieinamas nepasiturintiems žmonėms.

Anot E.Savisaro, tai būtų žaliojo judėjimo Europoje vėliava, rašė bbc.co.uk.

Kovo mėnesį Talino valdžia net surengė visuotinę apklausą, kad išsiaiškintų visuomenės požiūrį į pasiūlymą. Valdininkų teigimu, jam pritarė trys ketvirtadaliai balsavusiųjų – maždaug 68 tūkst. žmonių. Tiesa, tąsyk savo valią pareiškė vos penktadalis balsavimo teisę turinčių gyventojų.

Žaliasis Valduras Lahtvee: „Apgailestauju, kad miestas žada atsisakyti trečdalio pajamų. Prastesnė paslaugų kokybė tik padidins automobilių skaičių.“

Už bilietus surenkami pinigai padengia trečdalį viešojo transporto, kuriuo naudojasi apie 400 tūkst. žmonių, veiklos išlaidų.

Opozicinė Reformų partija pasipiktino ne tik mero sumanymu, bet ir apklausa, kuri kainavo 260 tūkst. litų. Anot kritikų, nemokamas viešasis transportas yra visuomenės pinigų švaistymas ir E.Savisaaro noras uždirbti papildomų balų savo Centro partijai, kuri parlamente priklauso opozicijai. Jie abejoja, ar pavyks vairuotojus iškrapštyti iš mašinų ir priversti keliauti po miestą kitaip. Kai kas net tvirtina, kad miesto autobusai, troleibusai ir tramvajai taps benamių prieglaudomis.

Net žalieji nėra tikri, kad sprendimas subsidijuoti bilietus yra žingsnis pirmyn. „Mielai nemokėčiau už paslaugas, kuriomis naudojuosi, bet žinodamas viešojo transporto kokybę, būtinybę jį gerinti, apgailestauju, kad miestas žada atsisakyti trečdalio pajamų. Prastesnė paslaugų kokybė tik padidins automobilių skaičių“, – BBC sakė Žaliųjų partijos atstovas Valduras Lahtvee.

Šiandien vienkartiniai autobusų, troleibusų ir tramvajų bilietai Taline kainuoja po 1 eurą, o perkant iš vairuotojo – 1,6 euro.

Artūras Zuokas: net sovietmečiu nebuvo nemokamo transporto

BFL/Tomo Urbelionio nuotr./Artūras Zuokas apžiūrėjo Naujosios Vilnios geležinkelio stoties memorialą
BFL/Tomo Urbelionio nuotr./Artūras Zuokas apžiūrėjo Naujosios Vilnios geležinkelio stoties memorialą

„Talino mero idėją vertinu skeptiškai, – 15min.lt prisipažino A.Zuokas. – Ji susijusi su politiniais reikalais. Net didžiais socializmo laikais taip nebuvo.“

Anot Vilniaus vadovo, nemokama paslauga nevertinama, todėl jis, užuot panaikinus mokestį už viešąjį transportą, verčiau gerintų jo kokybę, užtikrinant susisiekimą už prieinamą kainą.

„Gal pabandymui Talinas tikrai taip padarys, bet miesto biudžetui tai daug kainuos. Ilgainiui ši naujovė neabejotinai turėtų reikšmės paslaugos kokybei. Nė vienas miestas Baltijos šalyse negali pasigirti finansų pertekliumi“, – kalbėjo A.Zuokas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos