2016 10 09

Tarp balsavusiųjų iš anksto 40 proc. buvo jaunimas

Per šiuos parlamento rinkimus aktyviai iš anksto balsavo jaunimas iki 34 metų, jie sudarė 40 proc. visų balsavusiųjų savivaldybėse, rodo Vyriausiosios rinkimų komisijos (VRK) duomenys.
Išankstinis balsavimas Vilniaus miesto savivaldybėje ketvirtadienio vakarą
Išankstinis balsavimas Vilniaus miesto savivaldybėje ketvirtadienio vakarą / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Nuo trečiadienio iki šeštadienio savo valią per išankstinį balsavimą savivaldybėse, specialiuose paštuose bei namuose pareiškė 166 tūkst. 546 arba 6,64 proc. visų rinkėjų.

Iš jų per 75 tūkst. balsavo iš anksto savivaldybėse, daugiau kaip 13 tūkst. – specialiuose paštuose ir dar beveik 77 tūkst. rinkėjų namuose.

Anot VRK, balsavusiojo iš anksto (savivaldybėse) rinkėjo amžiaus vidurkis buvo beveik 45 metai. Vidutinis vyro amžius – 43 metai, moters – beveik 46 metai. Aktyviau išankstiniame balsavime dalyvavo moterys.

Rinkimų komisijos duomenimis, pareikšti savo valią per balsavimą iš anksto į savivaldybes atvyko 14 proc. arba 10 tūkst. 316 rinkėjų, kurių amžius yra nuo 18 metų iki 24 metų. Dar 26 proc. arba 19 tūkst. 403 balsavusiųjų amžius siekė 25 – 34 metus.

Tarp balsavusiųjų iš anksto 13 proc. sudarė 35 – 45 metų rinkėjai, 15 proc. – 45 – 55 metų, 17 proc. – 55 – 65 metų, 15 proc. – vyresni nei 65 metų rinkėjai.

Seimo rinkimuose balsavimo teisę iš viso turi 2,5 mln. piliečių.

Sekmadienį vyksta balsavimas rinkimų apylinkėse.

Iš viso rinkimų biuletenyje daugiamandatėje apygardoje įrašyta 14 sąrašų. Dvylika partijų savarankiškai dalyvauja rinkimuose, o keturios yra sudariusios dvi koalicijas.

Kad patektų į Seimą, partija turi surinkti ne mažiau kaip 5 proc. rinkėjų balsų, koalicijai barjeras yra aukštesnis – 7 procentai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų