Savivaldybės išplatintame pranešime teigiama, kad „Autrolis“ ir „Kauno autobusai“ sujungimo į vieną juridinį asmenį galimybių studiją valdybų užsakymu atliko UAB „Savvin“. Su studija ir jos išvadomis jau susipažino ir joms pritarė abiejų įmonių valdybos. Todėl dabar laukiama miesto politikų verdikto.
Ekspertų parengta galimybių studija parodė, kad būtų ekonomiškai tikslinga sujungti Kauno miesto visuomeninio transporto bendroves. Konsultantai paskaičiavo, kad „Kauno autobusų“ ir „Autrolio“ galimas sujungimas atsipirktų per 1-2 metus, o kasmet leistų sutaupyti ne mažiau kaip 1,2 mln. litų. Pabrėžiama, kad dėl įmonių jungimo iš darbo nebūtų atleistas nė vienas vairuotojas. To baiminosi kelis streikus surengę dalis „Autrolio“ darbuotojų – troleibusų vairuotojų.
Advokatų kontoros nuomone, prieš reorganizuojant „Autrolis“ ir „Kauno autobusai“, viena iš bendrovių turi būti pertvarkyta, t.y. turi būti pakeista vienos iš bendrovių teisinė forma. Teisės aktai, reglamentuojantys bendrovių turimų Vietinio vežimo licencijų ir Bendrijos vežimo licencijos išdavimą, nenustato galimybės perduoti licencijas kitiems asmenims, todėl bendrovių reorganizavimas prijungimo būdu būtų palankesnis dėl licencijų išsaugojimo. Todėl mažiau licencijų turinčią bendrovę „Autrolis“ nuspręsta prijungti prie daugiau licencijų turinčios bendrovės „Kauno autobusai“.
Teigiama, kad iš esmės pertvarkius maršrutų sistemą, Kauno miesto savivaldybė kasmet sutaupytų šimtus tūkstančius litų, o keleivių vežimo tinklas būtų maksimaliai optimizuotas. Be to, Kauno savivaldybė nori skatinti gyventojus naudotis viešuoju transportu ir dar labiau gerinti tokio transporto paslaugas. Įmonių sujungimas tam suteiks papildomų galimybių.
Primenama, jog „Autrolis“ ir „Kauno autobusai“ yra sudariusios paskolos sutartis su Europos rekonstrukcijos ir plėtros banku (toliau ERPB), taip pat sutartis dėl savivaldybės paramos.
Savivaldybė tikisi, kad po reorganizacijos įmonės laikytųsi vieningo keleivių vežimo plano ir strategijos, išnyktų iškreipta konkurencija, o subsidijos ir transporto priemonėms skiriama rida būtų perskirstytos bendrovės viduje, o tai leistų sutaupyti nemažai lėšų. Jei viskas vyktų sklandžiai, reorganizavimo procesas galėtų užtrukti apie 6-7 mėnesius.
Įmonių vadovai artimiausiu metu planuoja surengti susitikimus su darbuotojais, kuriems bus paaiškintos bendrovių sujungimo priežastys ir siekiama nauda.