Ministerija, parengusi Vyriausybės išvados projektą, teigia, kad parlamentarų siūlomi pakeitimai numato neproporcingas bausmes.
Pavyzdžiui, už mažamečio išžaginimą ir seksualinį prievartavimą siūloma numatyti baudžiamąją atsakomybę, kuri būtų griežtesnė (mažamečio išžaginimo atveju) arba tokia pati (mažamečio seksualinio prievartavimo atveju), kaip ir už nužudymą.
Pasak ministerijos, tokia sankcija kelia abejonių „proporcingumo nusikaltimo pavojingumui aspektu“ ir, manytina, iškreiptų loginę Baudžiamojo kodekso sankcijų sistemą.
Ministerija nesutinka su siūlymu mažamečio tvirkinimo atveju griežtinti baudžiamąją atsakomybę panaikinant alternatyvias laisvės atėmimui bausmes, nusikaltimą prilyginant sunkiam nusikaltimui. Vyriausybės išvados projekte abejojama, ar mažamečio tvirkinimas galėtų būti laikomas sunkiu nusikaltimu.
„Pagal mažamečio tvirkinimo sudėtį, dabar yra kvalifikuojami tik tokie veiksmai, kurie nėra susiję su fiziniu sąlyčiu, pavyzdžiui, lytinis santykiavimas mažamečio akivaizdoje, pornografijos demonstravimas ar kitoks mažamečio intelektualinis tvirkinimas ir pan. Nekvestionuojant tokių veiksmų pavojingumo ir remiantis tuo, kas išdėstyta, vis dėlto manytina, kad šiuo metu galiojančioje nuostatoje įtvirtinta sankcija (laisvės atėmimo bausmė iki penkerių metų ir alternatyvios bausmės, nesusijusios su laisvės atėmimu) yra proporcinga“, – teigia ministerija.
Išvados projekte irgi prieštaraujama siūlymui netaikyti senatiems.
„Nepaisant mažamečio išžaginimo ir seksualinio prievartavimo ir mažamečio tvirkinimo pavojingumo, pastarieji nusikaltimai negali būti prilyginti ypatingo pavojingumo visai žmonijai nusikaltimams“, – aiškina ministerija ir pabrėžia, kad senatis netaikoma nusikaltimams, pavojingiems visai žmonijai.
Vyriausybės išvados projekte taip pat atkreipiamas dėmesys, kad be bausmių griežtinimo ne mažiau svarbus yra baudžiamosios atsakomybės neišvengiamumo principo tinkamas įgyvendinimas.
Pagal parlamentarų Neringos Venckienės ir Valdo Vasiliausko inicijuotas pataisas, mažamečio asmens tvirkinimas užtrauktų nuo dvejų iki aštuonerių metų nelaisvės, šiuo metu bausmė už tokią veiką gali būti laisvės apribojimas, areštas arba laisvės atėmimas iki penkerių metų.
Minėti Seimo nariai taip pat siūlo griežtinti bausmes už seksualinį prievartavimą, pavyzdžiui, mažamečio asmens prievartavimas užtrauktų 6-15 metų nelaisvės, vietoj dabar numatytos 3-13 metų laisvės atėmimo bausmės. Už nepilnamečio prievartavimą grėstų 5-10 metų laisvės atėmimo bausmė, šiuo metu numatyta 2-10 metų nelaisvės.
Bausmės už išžaginimą viršutinė riba būtų padidinta nuo 7 iki 8 metų, už nepilnamečio išžaginimą grėstų 5-10 metų nelaisvės (šiuo metu – 3-10 metų nelaisvės), o maksimali bausmė už mažamečio išžaginimą didėtų iki 20 metų nelaisvės, kai šiuo metu siekia 15 metų laisvės atėmimo.