Pranešime spaudai teigiama, kad pareiškėjai kreipėsi į teismą prašydami panaikinti kaip nepagrįstą Konkurencijos tarybos 2008-12-24 nutarimą „Dėl savivaldybių sprendimų funkcijų perdavimo regioniniams atliekų tvarkymo centrams atitikties Lietuvos Respublikos Konkurencijos įstatymo 4 straipsnio reikalavimams“ (toliau – Nutarimas), nes, jų manymu, Nutarimas netinkamai aiškino ir taikė įstatymus bei kitus teisės aktus, reglamentuojančius komunalinių atliekų tvarkymo sistemos organizavimą, atliekų tvarkymo paslaugų teikimą, savivaldybių teises ir pareigas organizuojant atliekų tvarkymo sistemą. Pareiškėjų atstovai teismui paaiškino, kad Konkurencijos taryba, priimdama skundžiamą nutarimą, nesilaikė objektyvumo principo; nesutiko su Konkurencijos tarybos nutarimo išvadomis, kad Regioniniai atliekų tvarkymo centrai negali vykdyti ūkinės veiklos, t. y. atlikti komunalinių atliekų šalinimą vieninteliu būdu – išverčiant ant žemės ar po žeme atliekas jiems nuosavybės teise priklausančiuose sąvartynuose. Pareiškėjų nuomone, Nutarime Savivaldybėms priskirtos komunalinių atliekų tvarkymo sistemos organizavimo (administravimo) funkcijos nepagrįstai įvertintos kaip ūkinė komercinė veikla Konkurencijos įstatymo prasme.
Konkurencijos taryba prašė teismo atmesti skundą kaip nepagrįstą. Tarybos manymu, pareiškėjai klaidingai interpretavo Konkurencijos įstatymo 4 str. nuostatas bei nepaaiškino, kokios konkrečios jų išvardytų teisės aktų nuostatos nurodo įpareigojimą Savivaldybėms organizuoti komunalinių atliekų tvarkymą tokiu būdu, kad Savivaldybės galėtų visiškai eliminuoti bet kokią konkurenciją šių paslaugų teikimo srityje.
Vilniaus apygardos administracinio teismo teisėjų kolegija, išnagrinėjusi administracinę bylą, priėjo išvadą, kad Konkurencijos taryba pagrįstai pripažino Savivaldybių sprendimų bei Savivaldybių su Regioniniais atliekų tvarkymo centrais sudarytų sutarčių nuostatas prieštaraujančiomis Konkurencijos įstatymo 4 str. Savivaldybės, be konkurso ar kitos konkurenciją tarp ūkio subjektų užtikrinančios procedūros pavesdamos komunalinių atliekų naudojimą ir/ar šalinimą vykdyti Regioniniams atliekų tvarkymo centrams, juos privilegijuoja ir tuo pačiu diskriminuoja kitus ūkio subjektus, dėl ko susidaro ar gali susidaryti skirtingos konkurencijos sąlygos atitinkamoje rinkoje veikiantiems ūkio subjektams. Teismo sprendimu Klaipėdos miesto savivaldybės, viešosios įstaigos „Šiaulių regiono atliekų tvarkymo centras“, UAB „Klaipėdos regiono atliekų tvarkymo centras“, Palangos miesto savivaldybės skundai atmesti, o administracinė byla dalyje dėl UAB „Telšių regiono atliekų tvarkymo centras“ skundo nutraukta.