Pareiškėjas kreipėsi į teismą su skundu, prašydamas įpareigoti Vilniaus rajono savivaldybės merą pakeisti švietimo įstaigų vadovų pareigybių aprašymus ir panaikinti nustatytą specialųjį reikalavimą labai gerai mokėti tautinių mažumų mokomąją (lenkų, rusų) kalbą kaip prieštaraujantį Švietimo įstatymo bei Kvalifikacinių reikalavimų aprašo nuostatoms.
Vilniaus rajono savivaldybės meras 2020 m. patvirtino švietimo įstaigų, kuriose mokomasi tautinių mažumų kalbomis, vadovų pareigybių aprašymus, kuriuose yra nustatytas specialusis reikalavimas labai gerai mokėti tautinių mažumų mokomąją (lenkų, rusų) kalbą.
Pasak pareiškėjo, Kvalifikacinių reikalavimų apraše įtvirtinta, kad švietimo įstaigos vadovas privalo gerai mokėti lietuvių kalbą, o vieną iš trijų Europos Sąjungos darbo kalbų (anglų, prancūzų ar vokiečių) privalo mokėti ne žemesniu kaip B1 kalbos mokėjimo lygiu. Taigi Vilniaus rajono meras, tvirtindamas švietimo įstaigų vadovų pareigybių aprašymus, išplėtė baigtinį reikalavimų sąrašą.
Teismas, išnagrinėjęs šią administracinę bylą, nusprendė, kad Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų pareigybių aprašymo metodikoje išvardyti reikalavimai pareigybei nėra baigtiniai, kadangi yra įtvirtinta, jog gali būti nustatomi ir kiti specialieji reikalavimai, susiję su biudžetinės įstaigos darbuotojo pareigybei priskiriamų funkcijų specifika.
Visų minėtų švietimo įstaigų vadovų pareigybės aprašuose yra įtvirtintos funkcijos užtikrinti bendradarbiavimu grįstus santykius, švietimo įstaigos bendruomenės narių informavimą, bendradarbiauti su mokinių tėvais, nagrinėti švietimo įstaigos bendruomenės narių prašymus, pareiškimus ir skundus, todėl, teismo įsitikinimu, reikalavimas labai gerai mokėti tautinių mažumų mokomąją (lenkų, rusų) kalbą yra neabejotinai susijęs su biudžetinės įstaigos darbuotojo pareigybei priskiriamų funkcijų specifika.
Teismas pažymi, jog šiuo atveju Vilniaus rajono savivaldybės meras, kaip švietimo įstaigos vadovą į pareigas priimantis asmuo, turi teisę pareigybės aprašyme nurodyti ne tik teisės aktuose nustatytą kvalifikacinį reikalavimą mokėti vieną užsienio kalbą (anglų, prancūzų ar vokiečių), bet ir mokėti tą tautinių mažumų kalbą (lenkų, rusų), kuria atitinkamoje švietimo įstaigoje yra mokomi vaikai.
Šis sprendimas per 30 dienų gali būti skundžiamas Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui.