2021 11 10

Teismas spręs, ar atnaujinti „Atviros Klaipėdos“ bylą

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) trečiadienį spręs, ar atnaujinti bylą, susijusią su Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybos sprendimu dėl naujienų portalo „Atvira Klaipėda“ publikacijos apie viešuosius pirkimus.
Portalas atviraklaipeda.lt
Portalas atviraklaipeda.lt / Luko Balandžio / 15min nuotr.

LVAT pirmininko Gintaro Kryževičiaus teikimą dėl proceso atnaujinimo šioje byloje nagrinės trijų teisėjų kolegija, posėdis vyks rašytinio proceso tvarka.

G.Kryževičius inicijavo bylos peržiūrą, nes jo neįtikino kolegų priimto sprendimo argumentai, aptariant iš Konstitucijos, Visuomenės informavimo įstatymo kildinamas vertybes.

„Manau, kad ta argumentacija, kuri dėstoma nutartyje, nepakankamai svari, dėl to aš pasirinkau kelią teikti teikimą“ , – anksčiau sakė LVAT pirmininkas.

Spalį LVAT neskundžiama nutartimi pripažino naujienų portalą „Atvira Klaipėda“ pažeidus duomenų apsaugos taisykles, nes straipsnyje apie savivaldybės bendrovės viešuosius pirkimus buvo nurodyta pirkimų dalyvės savininko tapatybė ir jo giminystės ryšiai su savivaldybės įmonės darbuotoja.

Publikacijoje portalas nurodė, jog viešąjį pirkimą dėl šviestuvų atramų laimėjusios įmonės vienintelis akcininkas yra „Gatvių apšvietimo“ buvusios finansininkės sūnus. Sutartį dėl šio pirkimo Viešųjų pirkimų tarnyba rekomendavo nutraukti dėl pažeisto skaidrumo principo.

Žurnalistų etikos inspektorius pripažino, jog publikacijos tikslas galėjo būti pasiektas ir neatskleidus asmens duomenų – neįvardijus vardu, pavarde, taip pat nenurodžius giminystės ryšio. Šį sprendimą portalas skundė teismams, tačiau jie palaikė inspektoriaus sprendimą.

Dėl šios situacijos žurnalistų bendruomenė išreiškė palaikymą „Atvirai Klaipėdai“, ragindama apginti teisę į informaciją.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis