2020 11 25

Teismas: „Švyturys–Utenos alus“ už netinkamą reklamą nubaustas teisingai

Didžiausiai šalies alaus gamybos bendrovei „Švyturys–Utenos alus“ teisme nepavyko panaikinti 14,5 tūkst. eurų baudos. Anot teismo, Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento (NTAKD) įmonei skirta bauda už netiesioginę alkoholinio alaus reklamą yra teisėta.
Vilniaus apygardos administracinis teismas
Vilniaus apygardos administracinis teismas / Vidmanto Balkūno / 15min nuotr.

Vilniaus apygardos administracinis teismas (VAAT) pirmadienį atmetė įmonės skundą, BNS pranešė teismo atstovas Audris Kutrevičius. Anot jo, byla dėl komercinių paslapčių buvo nagrinėjama neviešuose posėdžiuose.

VAAT vertinimu, „Švyturys–Utenos alus“ reklamoje nealkoholinio ir alkoholinio alaus pateikimas buvo beveik identiškas pagal prekės ženklus, elementų išdėstymą ant pakuotės, etikečių grafiką, spalvas, taros formą.

„Pagal „pirmojo įspūdžio“ (pirmųjų asociacijų) efektą, vartotojas būtų supažindintas su vaizdiniu, kuris būdingas ir alkoholiniam gėrimui“, – nurodė teismas.

„Švyturio–Utenos alaus“ atstovas Dainius Smailys BNS sakė, kad teismo sprendimas yra paviršutiniškas ir mažai motyvuotas, nebuvo įsigilinta į skirtingas Lietuvos ir Europos Sąjungos teisės nuostatas, todėl jį ketinama skųsti.

Pasak D. Smailio, byloje kalbama apie tarptautinius prekės ženklus – konkrečiai „Kronenbourg Blanc“ nealkoholinį alų, kurio pakuotės dizainas yra toks pat ir kitose ES šalyse, kur alkoholio reklama ribojama, tačiau nėra panašių problemų.

„Parduodami nedidelius kiekius neturime galimybės pakeisti produkto dizainą, todėl toks pernelyg uolus alkoholio kontrolės įstatymo taikymas nealkoholiniam produktui iš esmės ribotų galimybes prekiauti juo Lietuvoje, o tai jau galimai pažeistų ES teisės garantuojamą fundamentalią prekių judėjimo laisvę“, – BNS nurodė D.Smailys.

„Carlsberg“ grupės didžiausia šalies alaus gamybos bendrovė „Švyturys-Utenos alus“ praėjusiais metais pardavimus padidino 4,2 proc. iki 170 mln. eurų. Šių metų vasarį bendrovė skelbė, kad iš „Carlsberg“ prekės ženklų Baltijos šalyse pernai sparčiausiai augo „Kronenbourg“ alaus pardavimai – 66 procentais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis