2023 06 28

Teismas: Vilniaus valdžia teisėtai liepė išardyti „JCDecaux Lietuvos“ reklamos skydus

Vilniaus savivaldybei nepratęsus leidimo vienai didžiausių Lietuvos lauko reklamos agentūrų „JCDecaux Lietuva“ naudoti dalį reklamos įrenginių ir nurodžius juos išardyti, įmonei per teismą nepavyko sustabdyti šių darbų.
Projektas „Menas be stogo“
„JCDecaux Lietuvos“ reklaminis skydas / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Vilniaus apygardos teismas birželio 15 dieną atmetė įmonės prašymą panaikinti jai nepalankią pirmosios instancijos teismo nutartį. Nutartis įsiteisėjo iš karto, bet dar gali būti skundžiama.

Vilniaus miesto apylinkės teismas balandį bendrovės prašymą atmetė motyvuodama tuo, kad jai tokiu atveju galėtų būti sukurta išskirtinė padėtis, palyginti su kitomis įmonėmis, kurių leidimų galiojimas taip pat baigėsi.

Vilniaus savivaldybė konkursą laimėjusiai „JCDecaux Lietuva“ 2012-ųjų gruodį leido įrengti ir naudoti apie 1,3 tūkst. įvairių reklaminių įrenginių, tačiau vieno leidimo, suteikiančio teisę naudotis 87 įrenginiais, galiojimas baigėsi šiemet vasarį – įmonė privalėjo savo lėšomis juos išardyti ir sutvarkyti jų vietas.

To nepadarius savivaldybė įgyja teisę šių darbų imtis pati, juos finansuojant iš įmonės užstato.

Bendrovė dėl nepratęsto leidimo savivaldybę padavė į teismą – byla dar nepradėta nagrinėti, todėl „JCDecaux Lietuva“ siekė laikinai sustabdyti sprendimo galiojimą, taip pat – įpareigoti sostinės valdžią leidimą pratęsti, kol bus išspręstas jo panaikinimo teisėtumas.

Anot teismo nutarties, „JCDecaux Lietuva“ teigia, jog vien dėl įrenginių demontavimo patirtų 200 tūkst. eurų nuostolį.

„Vilniaus savivaldybė siekia, kad visos reklamos įmonės tinkamai vykdytų savo įsipareigojimus – reklamą skleistų tik turėdamos leidimą, o pasibaigus leidimams demontuotų savo įrenginius. Savivaldybė reikalauja išardyti ne visus reklamos skydus, o tik tuos, kurių naudojimo laikas baigėsi – 87 vienetus“, – BNS teigė savivaldybė.

Pernai birželį savivaldybė paskelbė naują reklaminių įrenginių konkursą, jo laimėtojai turėtų teisę įrengti ir naudoti reklamos stendus penkerius metus su teise pratęsti tokiam pat laikui vieną kartą.

„JCDecaux Lietuva“ ir kitoms bendrovėms apskundus konkurso sąlygas teismai jį sustabdė – įmonės prašo konkursą pripažinti neteisėtu bei jį nutraukti.

Ginčijamos konkurso sąlygos – didžiausias dalyvio pasiūlytas metinės rinkliavos mokestis už kvadratinio metro plotą, reklamos įrenginių statybos leidimų išdavimo tvarka, taip pat įpareigojimas sumokėti 1-7 tūkst. eurų užstatą.

Bylos pagal reklamos įmonių ieškinius dėl naujo konkurso sąlygų nėra pradėtos nagrinėti – jos yra laikinai sustabdytos dėl kitų teisminių procesų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis