„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2012 11 08 /15:39

Teismas „Vilniaus viešojo transporto“ profsąjungų streiką atidėjo 30-čiai dienų, profsąjungos grasina ieškiniais dėl teisių ribojimo

Lapkričio 7 d. Vilniaus m. I apylinkės teismas priėmė nutartį 30-čiai dienų atidėti UAB „Vilniaus viešasis transportas“ profesinių sąjungų organizuojamą streiką. Lietuvos profesinių sąjungų konfederacija dėl to žada kreiptis į tarptautines organizacijas dėl esminių Žmogaus teisių ir laisvių Lietuvoje nepaisymo.
Svarstoma į Vilniaus gatves išleisti daugiau autobusų ir troleibusų, nes vilniečiai skundžiasi, kad jų trūksta.
Viešasis transportas / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Teismas nusprendė, kad sprendime rengti streiką nebuvo išdėstyti motyvai, kad įspėjamojo streiko organizavimas nuo 4.30 val. iki 6.30 val. nesutrikdys visuomeninio transporto paslaugų teikimo viešajame sektoriuje, kai tuo metu vilniečiai vyksta į darbą ir prasideda rytinis pikas transporte.

Nutartį dėl laikinųjų apsaugos priemonių trečiadienį patenkinęs Vilniaus miesto 1-asis apylinkės teismas atkreipė dėmesį, kad „priimtant sprendimą dėl įspėjamojo streiko nebuvo svarstytas klausimas apie tokį streiko organizavimo, būdo, laiko ir priemonių pasirinkimą, kad nebūtų pažeistas viešasis interesas“.

„Nėra duomenų, kad streiko metu bus užtikrintas būtinas minimalus tokios paslaugos kieki visuomenei, todėl yra pagrindas pagrįstai manyti, kad gali kilti grėsmė laiku neužtikrinti žmonių gyvybei, sveikatai ir saugumui reikiamų paslaugų dėl sutrikusių miesto visuomeninio transporto paslaugų“, - rašoma teismo nutartyje.

Vilniaus viešojo transporto profsąjungoms nusprendus lapkričio 14 d. nuo 4.30 iki 6.30 val. surengti įspėjamąjį streiką, trečiadienį įmonės vadovas kreipėsi į teismą dėl šio streiko pripažinimo neteisėtu.

„Profsąjungų reikalavimai yra neįmanomi ir stumiantys įmonę į bankrotą, todėl nutarėme kreiptis į teismą dėl šio streiko teisėtumo,“ – sakė įmonės direktorius Gintaras Nakutis. Jis teigė, kad po šio teismo sprendimo tikimasi rasti kompromisą su profsąjungomis rasti kompromisą. „Jau buvome pasiruošę lapkričio 14 d. streikui, jeigu jis būtų įvykęs, dėl to, nebus sudėtinga pasiruošti streikui ir po 30 dienų, jei jis vyktų. Bet galbūt su profsąjungomis pavyks rasti kompromisą ir anksčiau derybų metu“, – sakė G.Nakutis.

„Vilniaus viešojo transporto“ profsąjungos siekia, kad darbuotojams būtų sumokėtas trejus metus nemokėtas tryliktasis atlyginimas, tai yra – apie 11 mln. Lt, apie 4,6 mln. Lt delspinigių bei dar apie 9,4 mln. Lt – atlyginimų indeksacija.

2011 metų vasarą, pasinaudojant teismų pagalba, taip pat buvo uždrausta streikuoti UAB „Švyturys–Utenos alus“ darbuotojams.

„Lietuvoje susiklostė tokia situacija, kad nors teoriškai streikas galimas, praktiškai jį surengti neįmanoma. Uždraudžiant streikus Lietuvoje, atimama teisė darbuotojams reikalauti, kad darbdaviai laikytųsi darbo įstatymų, kolektyvinių sutarčių ir susitarimų“, – pranešime spaudai piktinasi Lietuvos profesinių sąjungų konfederacija.

Lietuvos profesinių sąjungų konfederacija pritaria UAB „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojų keliamiems reikalavimams dėl kolektyvinės sutarties nevykdymo ir žada kreiptis į tarptautines organizacijas dėl esminių Žmogaus teisių ir laisvių Lietuvoje nepaisymo.

Nori keisti kolektyvinę sutartį

Vilniaus savivaldybės išplatintame pranešime rašoma, kad Vilniaus profesinė sąjungos „Solidarumas“, darbuotojų profesinės sąjungos „Vilniaus viešasis transportas“ ir vairuotojų profesinės sąjungos „Vilniaus viešasis transportas“ atstovai, susitikę su sostinės meru Artūru Zuoku, aptarė susidariusią situaciją Vilniaus viešajame transporte. Profsąjungų atstovai susitikime pažymėjo, kad reikia keisti nuo 2007 m. sudarytą kolektyvinę sutartį, kuri neatitinka dabartinės ekonominės situacijos, o, sujungus du viešojo transporto parkus – autobusų ir troleibusų – į vieną,nauja kolektyvinė sutartis yra būtina. Derybas dėl naujos kolektyvinės sutarties planuojama pradėti dar šiais metais.

„Vilniaus viešajam transportas“, kuris įvairioms institucijoms skolingas 118 mln. Lt, neturi finansinių galimybių įvykdyti profsąjungų reikalavimus. Dėl to, įmonės atstovai ir savivaldybės sudaryta darbo grupė derybose profsąjungoms siūlo atsisakyti delspinigių ir indeksacijos bei padengti ne trejus, o dvejus metus nemokėtą tryliktąjį atlyginimą – 8 mln. Lt (iki metų pabaigos pervedant 2,7 mln. Lt, o kitų metų pradžioje – 5,3 mln. Lt)“, – sakė įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ direktorius G.Nakutis.

Įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojai gauna didžiausius atlyginimus regione: Vilniaus autobuso vairuotojai vidutiniškai gauna atlyginimą siekiantį 3416 Lt, troleibusų – 2850 Lt, kai tuo tarpu Rygoje atitinkamai 2752 Lt ir 2673 Lt, o Taline – 3311 Lt ir 2130 Lt. Kaune „Kauno autobusai“ vairuotojui moka 2661 Lt atlygį, Klaipėdos autobusų parko – 2610 Lt.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs