Apie stichines nelaimes, epidemijas, potvynius gyventojams šiuo metu praneša ugniagesiai gelbėtojai – įjungia sirenas arba tiesiog apvažiuoja rizikos zonoje esančią teritoriją. Tačiau sirenos daugelyje vietų negirdimos, o įspėti žmones važinėjant iš kiemo į kiemą užtrunka labai ilgai.
Pasak dienraščio, daug greičiau ir pigiau gyventojus būtų galima informuoti mobiliuoju telefonu. Per Bendrąjį pagalbos centrą (BPC) gautoje SMS žinutėje būtų nurodyta, kas gresia žmogui ir kokių priemonių reikėtų imtis norint nuo tos grėsmės apsisaugoti.
Viešųjų pirkimų konkursą tokiai paslaugai teikti Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento (PAGD), kuriam pavaldus BPC, Viešųjų pirkimų komisija (VPK) paskelbė dar pernai sausio mėnesį, jame dalyvavo trys konsorciumai.
Konkursą gegužę laimėjo bendrovės „NT Service“ ir „HNIT – Baltic“, už paslaugos įdiegimą paprašiusios apie 15 mln. litų bei 1,5 mln. litų papildomai už metinę programos priežiūrą. Antrosios vietos laimėtojas –bendrovių „Inta“, „eVigilo“ bei ERP konsorciumas savo paslaugos diegimą įvertino beveik puse milijono litų pigiau, tačiau kaina už metinę programos priežiūrą buvo keliskart didesnė ir siekė daugiau kaip 5,5 mln. litų.
Apsvarsčiusi siūlymus, VPK pasirinko pirmąjį variantą ir konkurso nugalėtoja paskelbė bendroves „NT Service“ bei „HNIT – Baltic“. Nepatenkinta tokiu sprendimu Izraelio bendrovė „eVigilo“ kreipėsi į PAGD su pretenzijomis.
PAGD vyresnysis patarėjas Antanas Paulikas sakė, kad tokių pretenzijų buvo ne viena ir ne dvi, tačiau visos jos buvo atmestos. Norėdamas atsakyti į skundus, departamentas iš naujo užsakė paslaugos vertinimą. Gavusi vertinimą, bendrovė „eVigilo“ pernai lapkritį kreipėsi į teismą. Jo sprendimas turėtų būti skelbiamas vasario 23–iąją. Tačiau jei kuri nors šalis panorėtų jį apskųsti, prasidėtų ilgas teismų maratonas.
Paslauga nebus diegiama, kol bus baigti teisminiai ginčai. Kol teismuose nebus priimtas galutinis sprendimas, PAGD negali pasirašyti sutarties su konkursą laimėjusia bendrove ir jai mokėti pinigų už paslaugą.