„Nuo pat televizijos, o vėliau ir interneto atsiradimo radijui prognozuotos grėsmės ne tik neišsipildė, tačiau ir pranoko daugelio lūkesčius. Šiandien daugelis radijo stočių mūsų šalyje ne tik sėkmingai išnaudoja internetą kaip priemonę pasiekti jaunesnes auditorijas, bet ir prisitaiko prie kintančių auditorijos poreikių. Radijo formatas lieka panašus, tačiau auga platformų gausa bei įvairovė įrenginių, kuriais pasiekiamas radijo transliacijų turinys. Pavyzdžiui, dabar dalis radijo stočių generuojamo turinio pasiekiama socialiniame tinkle Facebook, o radijo transliacijų galima klausyti ne tik internete, bet ir televizoriuje“, – teigia TNS LT Media tyrimų departamento projektų vadovė Inga Bitinaitė.
Daugiau nei pusę arba 55 proc. klausančiųjų radijo internete sudaro jauna auditorija – 15–29 metų amžiaus Lietuvos gyventojai. Tarp vyresnio amžiaus gyventojų toks radijo klausymo būdas yra mažiau populiarus – tarp visų radijo internete klausytojų 50–74 metų amžiaus žmonės sudaro 7 proc.
Žymiausias radijo klausymo internetu augimas nuo 2008 m. pastebėtas tarp jauniausių tyrime dalyvavusių gyventojų – 12–19 metų amžiaus klausytojų. Šioje amžiaus grupėje klausančių radijo internete skaičius per pastaruosius ketverius metus išaugo nuo 33 proc. iki 52 proc. Ši amžiaus grupė 2012 m. sudarė 16 visų radijo savaitės klausytojų.
Anot I. Bitinaitės, ateityje vyresnių šalies radijo klausytojų įpročiai žymiai neturėtų keistis. Jie ir toliau išnaudos tradicinius šios žiniasklaidos priemonės privalumus – galimybę fone jo klausyti namuose, darbe, važiuojant automobiliu ar telefone. Tuo metu jaunesniems radijo klausytojams bus svarbus ne tik mobilumas, bet ir interaktyvumas, galimybė pasiekti radiją per įvairias platformas, individualizuotas turinys.
„Tikėtina, kad ateityje radijas išliks konkurencingas tiek, kiek sėkmingai gebės prisitaikyti prie technologinių iššūkių ir besikeičiančių vartotojų poreikių. Praėjusiais metais atlikto medijų kanalų vartojimo Media Day tyrimo duomenimis, 50 proc. radijo klausytojų teigė, kad vidutiniškai kasdien ir klausė radijo, ir naudojosi internetu bent 15 minučių. Taigi tiek reklamuotojai, tiek radijo stotys turėtų tai įvertinti planuojant rinkodaros veiksmus“, – sakė I. Bitinaitė.
Remiantis 2012 m. TNS LT duomenimis, radijo iš viso klauso 86 proc. 12–74 metų amžiaus Lietuvos gyventojų. Šiuo metu radijas yra antra pagal pasiektos auditorijos dydį žiniasklaidos priemonė po televizijos Lietuvoje.
Pranešime pateikiami 2008–2012 m. Radijo auditorijos ir Media Day tyrimų duomenys. Kiekvienais metais Radijo auditorijos tyrime dalyvauja daugiau nei 5 000 Lietuvos gyventojų nuo 12 iki 74 metų amžiaus.
Media Day tyrimas buvo atliktas 2012 m. vasario – balandžio mėn. Apklausti 1822 15-74 m. Lietuvos gyventojai.
TNS LT priklauso tarptautinei tyrimų kompanijai TNS Global, kuri turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. TNS atstovybės yra įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.