„Turiu dvi idėjas Lietuvai. Viena – nuo penktos klasės Lietuvoje turėtų būti privaloma viena pamoka, kuri vadintųsi „Kritinis mąstymas ir žiniasklaidos raštingumas“. Jaunus žmones mokytume mąstyti logiškai ir taip pat mokytume pažinti žiniasklaidos pasaulį“, – siūlo T.Balžekas.
Kaip teigia pašnekovas, tokios žinios ypač reikalingos šiais laikais, kai visi žmonės tapo žiniasklaidos priemonėmis: „Visi kažką transliuoja, naujienų kiekis labai didelis. Jaunam žmogui tenka su tuo susidurti ir atsirinkti, kas yra tikra, o kas netikra, kaip vertinti kokią nors situaciją. Manau, kad tai būtų labai konkretu ir paprasta įgyvendinti“.
Visi kažką transliuoja, naujienų kiekis labai didelis. Jaunam žmogui tenka su tuo susidurti ir atsirinkti, kas yra tikra, o kas netikra.
Antroji T.Balžeko idėja – nuo pirmos klasės bent dvejus metus vaikus mokyti žaisti šachmatais. „Žaidimas šachmatais vaikų gyvenimą padarys šiek tiek ilgesnį, nes, numatydami į priekį, jie gyvenime sutaupys laiko ir išvengs nemažai klaidų“, – įsitikinęs T.Balžekas.
Pasak jo, jau dabar švietimo sistemoje dirba mokytojai, kurie galėtų mokyti tiek vieno, tiek kito dalyko, tačiau reikalingas kitoks programą sudarančių žmonių požiūris. Be to, mano T.Balžekas, prisidėti galėtų bet kuris žiniasklaidoje dirbantis žmogus.
„Manau, kad ir aš, ir bet kuris žmogus, dirbantis žiniasklaidoje, galėtų ateiti ir vesti tas pamokas. Tikrai nereikia, kad jų dažnis būtų labai didelis. Tiesiog turėtų būti nuoseklus ėjimas link noro jaunus žmones apie tai informuoti, supažindinti, kad jie susimąstytų“, – sako pašnekovas.
Jis sutinka – į mokymo programas neįmanoma sudėti visko, kas atrodo reikalinga, bet akcentuoja – paminėtų dalykų pamokos galėtų būti nedažnos. Be to, svarsto T.Balžekas, kartą per savaitę pasimokius vieno dalyko, jį po kurio laiko galėtų pakeisti kitas: „Užtenka kartą per savaitę valandą laiko skirti tokiems dalykams – kritiniam mąstymui, šachmatams ir kitiems, kurie yra vertingi. Ką bedarytų žmogus, nepaisant to, kokia bus jo profesija, tai labai svarbu“.