Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2013 04 21 /2013 04 22

Tradicinės autostopo varžybos šiemet dalyviams buvo per sunkios

Tradicinių mėgėjiškų autostopo varžybų „Baltija 2013“ dalyviams pervažiuoti Lietuvą ir trumpam užsukti į Latviją bei Lenkiją, prireikė daugiau nei 30 valandų. Niekam nepavyko trasos įveikti per kontrolinį laiką. Šiemetė trasa pasirodė esanti ne kiekvieno jėgoms – pusė porų pasitraukė jau po pirmos dienos, ją baigė vos aštuonios poros iš 33.
Autostopo varžybų dalyviai starto vietoje Sudervėje
Autostopo varžybų dalyviai starto vietoje Sudervėje / Karolinos Kudrevičiūtės nuotr.

Pirmasis dalyvių dvejetas – Rolandas Stupenka ir Dalia Vektarytė – Sudervėje finišavo sekmadienio vakarą 18.36 val., vilniečiai Robertas Pogorelis ir Dalia Linartaitė, pernai analogiškose varžybose užėmę antrą vietą, – 19.07 val.

Kontrolinis laikas buvo 20 valandų, bet net šie dalyviai limitą viršijo, portalui 15min.lt sakė varžybų organizatorius Vladas Sapranavičius. Pirmieji kelyje užtruko 20 val. 44 min., antrieji – 22 val. 40 min. Treti liko Marius Pleskys ir Rūta Abramavičiūtė (23 val. 6 min.).

Dalyviai neslėpė, kad šiemetė trasa buvo nelengva, – sunkesnė bent už pernykštę, kuri driekėsi per Lietuvą ir Lenkiją.

Karolinos Kudrevičiūtės nuotr./Autostopo varžybų dalyviai starto vietoje Sudervėje
Karolinos Kudrevičiūtės nuotr./Autostopo varžybų dalyviai starto vietoje Sudervėje

Bet autostopininkai buvo kaip visuomet originalūs, pavyzdžiui, į kelią išėjo jaunųjų drabužiais vilkinti pora.

Viena iš dalyvių – Lina Petkutė – po ilgų valandų kelyje socialiniame tinkle brūkštelėjo: „Šimtai km lenktynėse „Baltija 2013“ įveikti: daug įdomių žmonių, malonus nuovargis ir puiki nuotaika. Ačiū visiems geriems dėdėms ir tetoms, kurie padėjo nutranzuoti šią distanciją!

O svarbiausia – ačiū už įsisavintas pamokas: užsienio kalba Lenkijoje nereikalinga (nebent mokate lenkiškai), Lietuvos kelių žemėlapį išmanyti pravartu, apie žmones negalima spręsti iš jų išvaizdos (nebent jie turi tris dantis, važinėja sunkiai technikinę praeisiančia mašina, vežiojasi krūvas bambalų alaus ir primygtinai siūlosi pavežti), pasieniečiai yra labai malonūs dideli vaikai, o labiausiai tranzavime reikalinga šypsena.“

Varžybos prasidėjo šeštadienį, 9 val. Dvi pavėlavusios poros startavo 10.40 val. ir 12.15 val. Čia galite pamatyti, kokiais įspūdžiais autostopininkai dalijosi starto vietoje.

Pajudėję iš Sudervės, keliautojai galėjo pasirinkti, kuriuo keliu važiuoti: per Kupiškį, Bauskę, Karteną, Klaipėdą, Šakius, Augustavą ir Alytų ar tuo pačiu maršrutu, tik pirmiau sukti pro Lenkiją. Kontroliniuose punktuose – minėtuose miestuose – poros turėjo pasižymėti lipdukais.

Trasos ilgis, V.Sapranavičiaus teigimu, – apie 1050 km tiesiu keliu, bet dalyviai galėjo rinktis, kuriais konkrečiai keliais važiuoti. Keliauti magistralėmis jie negalėjo.

Laiko ilsėtis dalyviai turėjo tik tarpinio finišo vietoje Klaipėdoje, kur visi kartu nakvojo. Pirmą dieną trasą per trumpiausią laiką įveikė Elena Muraško ir Rita Muraško. Tiesa, galiausiai jos liko paskutinės iš visų dalyvių, įveikusių trasą.

Sekmadienio rytą autostopininkai vėl startavo nuo degalinės „Statoil“ Vilniaus ir Šilutės plentų sankryžoje. Nuo čia varžybas tęsė tik 16 porų iš 33 startavusiųjų, bet iki pabaigos išsilaikė vos dešimt. Šiemet varžybose pirmą kartą dalyvavo net 3 užsieniečiai.

Pagal taisykles, autostopininkų komandas galėjo sudaryti tiek vyrai, tiek moterys, tiek mišrios poros. Vienintelis reikalavimas – abiem dalyviams būti sulaukus 18 metų. Tiesa, moteriškų dvejetų, kuriems vairuotojai esą stoja dažniau, laikui taikomas koeficientas 1,15.

Šios mėgėjiškos autostopo varžybos Baltijos šalyse rengiamos kasmet nuo 1994-ųjų, išskyrus 1998 m. ir 2000 m. Trasos ilgis siekia maždaug 1000 km. Keliautojai gali rinktis konkrečius kelius, priklausomai nuo sustojusių vairuotojų maršruto ir savo pasirinkimo, tačiau privalo aplankyti nurodytus kontrolinius punktus, kur tam tikroje vietoje (paprastai – ant miesto ar kaimo įvažiavimo ženklo) turi užklijuoti lipduką.

Dalyviai turi važiuoti kelyje atsitiktinai sustabdytais automobiliais. Važiuojantieji maršrutiniu visuomeniniu transportu, taksi, savo ar sutarta mašina, prašantieji policijos sustabdyti mašiną ar vairuotojo – neimti varžovo, mokantieji vairuotojui už pavėžėjimą šalinami iš varžybų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos