Kauno duobių nuotraukas siųskite ikrauk@15min.lt.
Keturių frakcijų nariai pirmadienį surengė spaudos konferenciją duobėtoje Radastų gatvėje, kuri tapo apvažiuojamoji dėl kitų gretimų gatvių remonto. „Ji visiškai neparuošta dideliam automobilių srautui. Užjaučiu vietos gyventojus, nes kol vyks kitų gatvių rekonstrukcija, ši gatvelė bus penkis kartus labiau nudėvėta ir nežinia kada suremontuota. Tai rodo miesto valdžios neūkiškumą“, – kalbėjo frakcijos „Vieningas Kaunas“ narys Visvaldas Matijošaitis.
Duobių Kaune nėra?
Opozicijoje esantys politikai stebėjosi mero A.Kupčinsko pasisakymais, kad gatvių būklė gerėja, duobių nėra. Liberalų sąjūdžio frakcijos narį nustebino ir mero pareiškimas per vieną Kauno tarybos posėdį, kad šiemet mieste nėra avarinių duobių. „Taip jis kalbėjo, kai paklausėme, ką veikia savivaldybės įmonėje „Kauno švara“ įsteigta dispečerinė tarnyba, turinti reaguoti į gyventojų pranešimus apie duobes“, – teigė R.Mikaitis.
Opozicijoje esantys politikai stebėjosi mero A.Kupčinsko pasisakymais, kad gatvių būklė gerėja, duobių nėra.
Jis priminė, kad dar 2011 m. miesto tarybos priėmė sprendimą, kuriuo žadėjo per dvejus metus į gatvių tvarkymą investuoti iki 100 mln. litų, už darbus rangovams atsiskaitant per 10 metų. „Dabar šį sprendimą rengiamasi atšaukti, teigiama, kad toks būdas per brangus. Bet nesiūloma jokių alternatyvų“, – pabrėžė R.Mikaitis.
Apklausą rengs rudenį
Frakcijos „Vieningas Kaunas“ seniūnas Povilas Mačiulis teigė, kad rudenį tikimasi surengti kauniečių apklausą. „Gal ji paskatins merą nusiimti rožinius akinius ir pakeis jo nusistatymą“, – svarstė jis.
P.Mačiulio nuomone, jei miesto vadovo požiūris nepasikeis, dešimtmetį vis labiau blogėjanti Kauno gatvių, šaligatvių ir įvažų būklė gali pasiekti nepataisomą lygį.
Pagal savivaldos įstatymą Kaune užtenka 11 miesto tarybos narių pritarimo rengti apklausą. Tokias apklausas savivaldybėms leidžiama rengti norint išsiaiškinti gyventojų nuomonę. „Gal čia toks mero planas: visiškai nudėvėti gatves, o po to prašyti pagalbos Vyriausybės kaip buvo su Panemunės tiltu ji susprogdinus?“ – ironizavo P.Mačiulis.
Jei Kauno taryba pritars, apklausą rengs politikai ir jų atstovai. Jie vaikščios po miestiečių namus. Tikimasi apklausti nuo 500 iki 1000 kauniečių.
P.Mačiulio nuomone, jei miesto vadovo požiūris nepasikeis, dešimtmetį vis labiau blogėjanti Kauno gatvių, šaligatvių ir įvažų būklė gali pasiekti nepataisomą lygį.
Duobėtos gatvės ar kongresų rūmai?
Apklausoje bus pateikti 6 klausimai. Kauniečiai galės pareikšti nuomone apie miesto gatvių būklę, šaligatvius, įvažas į kiemus. Bus galimybė siūlyti Kauno valdžiai skirti daugiau lėšų gatvių remontui.
Taip pat vienas iš klausimų bus apie kauniečių prioritetus: ar verta statyti Kauno kongreso, koncertų ir konferencijų rūmus, kol nesutvarkytos miesto gatvės.
Frakcijos „Dirbam Kaunui“ narys Gintautas Labanauskas sakė nesuprantantis mero prioritetų. „Prieš statant rūmus reikia išsikuopti kiaulides. Pirmiau reikia atlikti svarbiausius darbus, o po to galvoti apie rūmus”, – įsitikinęs G.Labanauskas.
Kauno kongreso, koncertų ir konferencijų rūmai gali kainuoti apie 80 mln. litų.
A.Kupčinskas yra minėjęs, kad rūmai bus statomi už ES paramos fondo lėšas, kurios nėra skirtos infrastruktūrai, todėl niekaip nepakenktų gatvių tvarkymui. Tačiau R.Mikaitis primena, kad gavus ES paramą savivaldybė turi skirti ir savų bei skolintų lėšų. „O tokiu atveju sumažėtų galimybės skolintis ir skirti savivaldybės lėšų gatvių rekonstrukcijai“, – įsitikinęs jis.
Įvažos ir kiemai kupini kraterių
Skaitytojas Gediminas 15min.lt redakcijai rašė apie duobėtą pravažiuojamojo kiemo kelio būklę Kovo 11-osios gatvėje šalia neseniai renovuoto 86 numeriu pažymėto daugiabučio. „Kiemas yra pravažiuojamas, todėl nepatogumus patiria ir kaimynystėje esančio 88 namo gyventojai“, – rašė Gediminas.
Jis apie kiemo būklę informavo ir merą A.Kupčinską. Kaunietis gavo menkai paguodžiamą Kauno savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vyriausiojo specialisto Arūno Sadausko atsakymą: „Išnagrinėję Jūsų eletkroninį raštą, informuojame, kad įvažiuojamųjų kelių į/iš gyvenamuosius kvartalus ir (ar) švietimo įstaigų teritorijas, remonto darbų programa sudaroma remiantis seniūnijų pateiktais prioritetiniais sąrašais ir atsižvelgiant į skirtą finansavimą. Atsiradus lėšoms, seniūnijai pritarus, turėsime galimybę sutvarkyti tiek Jūsų, tiek kitus remontuotinus įvažiavimus.“
Kaune yra daug daugiabučių kiemų ir įvažų į juos, kurių būklė apgailėtina.
Meras: tai tik opozicijos sapalionės
Kauno meras A.Kupčinskas neigia kada nors kalbėjęs apie gražias miesto gatves.
„Puikiau žinau, kokia yra kelių būklė, ir tai, kad ji nėra gera. Tai tik opozicijos sapalionės, kad aš nieko neišmanau ar ko nors nematau. Važinėju po objektus, stebiu, kaip vyksta darbai. To negalėčiau pasakyti apie opoziciją. Taip pat opozicija nekelia šio klausimo nacionaliniu mastu. Kauniečiai, mokėdami degalų akcizus, finansuoja autostradų remontą, o miestui Susisiekimo ministerija palieka labai mažai. Kaune prieš tokią sistemą kovojame tik aš ir savivaldybės administracijos direktorius Dainus Ratkelis“, – kalbėjo meras.
Puikiau žinau, kokia yra kelių būklė, ir tai, kad ji nėra gera. Tai tik opozicijos sapalionės, kad aš nieko neišmanau ar ko nors nematau, – atkirto Kauno meras Andrius Kupčinskas.
Kauno savivaldybė savo pranešimuose žiniasklaidai bei savivaldybės internetiniame puslapyje pabrėžia, kad gatvių remonto darbai vyksta visu pajėgumu. Skelbiama, kad nuo pavasario pradžios jau sutvarkytos 85 miesto gatvės, toliau tęsiamas kelių remontas, gatvių rekonstrukcijos. Šią vasarą kelininkai remontuos Jonavos, Chemijos, Keramzito, Pamario, Elektrėnų, Pravieniškių, M.Jankaus, Palemono gatves ir Biruliškių plentą. Taip pat bus tvarkomas Vaišvydavos plentas, Piliuonos, Didžioji ir Rūko gatvės.
Kaune toliau tęsiami Savanorių prospekto įkalnės ir K.Petrausko gatvės rekonstrukcijos darbai.
Opozicija atkerta, kad daugelis darbų yra suplanuoti iš 2007–2013 metų ES finansinio periodo, darbų kontrolė yra neefektyvi, manipuliuojama skaičiais – suplakamos lėšos, skirtos Panemunės tilto statybai ir gatvių remontui.