Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2015 07 10

„TransferGo“ platinta reklama su nosį krapštančiu Vincu Kudirka – neetiška

Tarptautinių pinigų pervedimo įmonės „TransferGo“ skelbiama reklama, kurioje vaizduojamas Vincas Kudirka, krapštantis Jungtinės Karalystės Karališkosios gvardijos nariui nosį, neatitinka reklamos etikos normų – tai nusprendė asociacija Lietuvos reklamos biuras, plėtojantis etiškos reklamos praktiką Lietuvoje.
„Transfergo“ reklama
„Transfergo“ reklama / LRB nuotr.

Nevyriausybinė organizacija Lietuvos reklamos biuras (LRB) praneša, kad sulaukė vartotojo skundo dėl šios reklamos. Išnagrinėjęs skundą LRB nustatė, kad reklama pažeidžia Lietuvos reklamos etikos kodekso bendruosius principus ir 1 straipsnį „Padorumas“.

Nosies krapštymas yra viešajame visuomenės gyvenime nepriimtina, padorumo reikalavimų neatitinkanti veikla.

„Nosies krapštymas yra viešajame visuomenės gyvenime nepriimtina, padorumo reikalavimų neatitinkanti veikla. Reklamoje vaizduojamas viešas nosies krapštymas kitam asmeniui dar labiau neatitinka padorumo reikalavimų ir aiškiai parodo nepagarbą ir šaipymąsi iš abiejų asmenų. Be to, šia reklama yra menkinamas tiek pats Vincas Kudirka, tiek ir jo indėlis į Lietuvos istoriją bei valstybę“, – rašoma LRB pranešime. 

Tais pačiais veiksmais yra menkinama ir Jungtinės Karalystės Karališkoji gvardija, kaip visame pasaulyje žinomas britų armijos padalinys.

LRB Arbitražo komisijos nuomone, tokiomis vaizdinėmis išraiškos priemonėmis yra griaunamos vyraujančios moralinės ir padorumo vertybės, susijusios su pagarba Lietuvai, Jungtinei Karalystei bei jas atspindintiems simboliams – Vincui Kudirkai bei Karališkajai gvardijai.

Galėjo įžeisti ir britus

Taip pat būtina atsižvelgti į ypač didelį reklamos sklaidos mastą. Reklama buvo skleidžiama Kauno oro uoste, t.y. vietoje, kurioje per dieną apsilanko ypač didelis skaičius žmonių.

Be to, iš Kauno oro uosto yra vykdomi skrydžiai į Jungtinę Karalystę, todėl šią reklamą galėjo pamatyti ne tik ypač didelis skaičius Lietuvos Respublikos gyventojų, tačiau ir didelis skaičius Jungtinės Karalystės gyventojų. Todėl tokiomis vaizdinėmis išraiškos priemonėmis galėjo būti įžeisti daugelis Lietuvos Respublikos bei Jungtinės Karalystės gyventojų.

LRB Arbitražo komisija rekomenduoja arba sustabdyti šios reklamos skleidimą, arba ją ištaisyti tokiu būdu, kuris užtikrintų reklamos atitikimą Reklamos etikos kodekso reikalavimams.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos