2021 11 24

„Transparency International“ pasigenda skaidrumo COVID-19 pirkimus laimėjusiose įmonėse

Kas šešta įmonė, iš kurios pernai viešojo sektoriaus įstaigos pirko priemones kovai su COVID-19, skelbia, kaip užkerta kelią korupcijai savo veikloje, trečiadienį pranešė apžvalgą atlikęs nevyriausybinės organizacijos „Transparency International“ Lietuvos skyrius.
Mobilusis koronaviruso patikros punktas
Mobilusis koronaviruso patikros punktas / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Bendras 40 didžiausių COVID-19 priemonių – testų, apsaugos, dezinfekcinių priemonių – tiekėjų atskaitingumo lygis siekė 13 balų iš 100 galimų, rodo surinkti duomenys.

„Iš daugelio pirkimus laimėjusių įmonių viešai teikiamos informacijos sunku suprasti, kaip jos užkerta kelią korupcijai savo veikloje. Aišku viena – tokiais atvejais atsakomybė už korupcijos prevenciją visų pirma gula ant viešojo sektoriaus įstaigų pečių“, – pranešime spaudai cituojamas skyriaus vadovas Sergejus Muravjovas.

„Jų vadovai privalo užtikrinti, kad, pavyzdžiui, įstaigos viduje būtų įmanoma pranešti apie galimą piktnaudžiavimą, o darbuotojai žinotų, kada gali atsidurti interesų konflikte ir laiku nusišalintų nuo tam tikrų sprendimų“, – teigė jis.

Įmonių interneto svetainėse žiūrėta, kiek informacijos jos atskleidžia apie tai, kaip užkerta kelią korupcijai, kiek informacijos atskleidžia apie akcininkus, struktūrą ir finansus.

Trečdalis (12 iš 40) COVID-19 pirkimus laimėjusių įmonių skelbia bent dalį šios informacijos. Likusios įmonės neskelbia nieko.

Daugiausiai informacijos įmonės nurodė apie įvairias taikomas antikorupcines priemones, o mažiausiai duomenų atskleidžia apie savo finansus.

Įmonių interneto svetainių turinys buvo vertintas šių metų liepos-rugpjūčio mėnesiais. Šis vertinimas atliktas remiantis didžiausių Lietuvoje veikiančių įmonių skaidrumo vertinimo metodologija, teigiama pranešime.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis