„Jis įteikė atsistatydinimo pareiškimą šiandien“, – antradienį surengtoje spaudos konferencijoje žurnalistams sakė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.
Pareigas V.Puodžiukas nustos eiti balandžio 6 dieną. „Bus skelbiamas konkursas naujam vadovui, pareigas laikinai eis vienas iš pavaduotojų“, – kalbėjo E.Masiulis.
Papildyta 12.59 val.: Atsistatydinti V.Puodžiukas, Lietuvos automobilių kelių direkcijai vadovavęs nuo 2001 metų, nusprendė po pokalbio su susisiekimo ministru apie susidariusią situaciją šalies kelių statybos ir remonto sistemoje.
Ruošia reformą
E.Masiulio teigimu, visa kelių statybos ir remonto sistema – planavimas, konkursų, organizavimas, darbų atlikimas ir kokybės kontrolė – sukurta taip, kad niekas neprisiimtų atsakomybės. Esą susidūrus su kokiomis nors problemomis pasidaro neaišku, kas turi prisiimti atsakomybę už nekokybiškai atliktą darbą.
„Konkrečiuose kelių ruožuose atliktų tyrimų rezultatai manęs netenkina – rasta kokybės reikalavimų neatitikimų“, – sakė susisiekimo ministras, tačiau neįvardijo, kokiuose kelių ruožuose buvo atlikti tyrimai. Jis pabrėžė, kad atlikus kai kurių kelių ruožų patikrinimus nustatyta, jog galimai panaudota mažiau medžiagų nei planuota.
Ministras sakė, kad netenkina ir tai, jog įmonė, prižiūrinti kelius, rizikuoja pinigine bauda, kuri nedengia galimų nuostolių, ir darbuotojo licencija. „Netgi ne įmonės licencija, bet tik konkretaus darbuotojo licencija. Pagal susiklosčiusią praktiką iš darbuotojo licencija atimama retai“, – sakė E.Masiulis.
Vis dėlto, jo teigimu, vadovų pakeitimai nepadės išspręsti visų kelių statybos ir remonto sistemos problemų. „Aš tikrai nieko nekaltinu ir manau, kad ne konkreti personalija lemia sistemos buvimą, todėl ir stengiamės keisti sistemą“, – sakė E.Masiulis.
Kaip sakė E.Masiulis, Susisiekimo ministerija yra parengusi reformos koncepciją, kurios esmė û–pakeisti teisės aktus, reglamentuojančius procesų stebėseną ir dalyvaujančių šalių materialinę atsakomybę.
„Parengti Lietuvos Respublikos kelių įstatymo, Kelių priežiūros ir plėtros įstatymo pakeitimai, kuriuos teiksime Vyriausybei“, – aiškino ministras ir pridėjo, kad taip pat bus reorganizuojama valstybės įmonė Transporto ir kelių tyrimo institutas. Jo pagrindu bus įsteigtas tiesiogiai ministerijai pavaldus padalinys, valdysiantis moderniausią kontrolės priežiūros laboratoriją.