Klaipėdos rajone apsigyvenę žmonės jau kelerius metus kenčia – nuo kelio Klaipėda-Šilutė į Kiškėnus vedanti Mažosios Lietuvos gatvė – lyg kliūčių ruožas.
Duobėms – penki balai
Gyventojai suskaičiavo, kad per dieną keliu, kurio ilgis maždaug 1,8 km, pravažiuoja apie 400 automobilių. Per Vėlines srautas itin išauga ir tuomet per valandą šiuo keliu pravažiuoja 350 mašinų. „Duobė ant duobės, nuolat genda mūsų mašinos, čia net nevažiuoja joks visuomeninis transportas, gaila žiūrėti ir į mokyklinį autobusiuką, kuris vos vos manevruoja“, – piktinosi vietos gyventojai.
Kai 2011-aisiais pranešta apie planus suremontuoti kelią – gyventojai apsidžiaugė. Iš pakelės buvo iškirsti krūmokšniai, sutvarkyti grioviai, įrengtos pralaidos, kelio danga pastorinta sodrintu žvyru. Sąmatoje nurodyta, kad ant kelio užberta 8 cm žvyro danga. Darbų atlikta už 253 tūkst. Lt.
Tačiau gyventojai pasidžiaugė ne ilgai – iki pirmo lietaus. Palijus kelias pasirodė toks, koks buvęs – duobėtas. „Iš esmės išeitų, kad už tuos pinigus buvo tik iškirsti krūmai, nes gatvė kaip buvo duobėta, taip ir liko“, – piktinosi naujakurė Aldona Toliušienė.
Nuo 2006 m. dėl sutvarkyto kelio kovojanti Grasilda Švalkūnienė tikina, kad efekto nepasiekta jokio – kelias, nors ir remontuotas, vis dar duobėtas, kaip ir buvęs.
Gyventojai kreipėsi į kelią remontavusią bendrovę: paaiškėjo, kad ji restruktūrizuota. Galop jie sulaukė atsakymo,kad remontininkai nemano padarę klaidų ir savo darbą vertina penkiais balais iš penkių.
Nerandantys užtarimo vietos savivaldybėje rajono gyventojai kreipėsi į Seimo narį, Susisiekimo ministrą.
Seniūnijos kišenės – tuščios
Dovilų seniūnė Nijolė Ilginienė 15min.lt tikino puikiai suprantanti kasdien duobėtu keliu dardančius gyventojus. Anot jos, remonto metu padaryta nemažai, kiek buvo galima nuveikti už skirtas lėšas.
„Išeitis viena – asfaltas. Žvyrkelis lieka žvyrkeliu. Taisyk netaisęs, kai pravažiuoja tokie srautai automobilių ir dar palyja, vėl tenka remontuoti“, – aiškino seniūnė. Paskaičiuota, kad Mažosios Lietuvos gatvę asfaltuoti kainuotų apie 2 mln. Lt.
Per pastaruosius metus gyventojų skaičius šioje vietoje išaugo stipriai. Žmonės apsigyveno ir soduose, kur anksčiau atvažiuodavo tik sezono metu. „Dar prieš dešimtmetį problemos nebuvo, keliu niekas nesiskundė“, – aiškino N.Ilginienė.
Seniūnijos biudžetas formuojamas atsižvelgus į gyventojų skaičių. Paaiškėjo, kad dalis Dovilų seniūnijos gyventojų yra registruoti Klaipėdos mieste. „Jiems taip patogiau dėl darželių, mokyklų. Būna, kad tėtis registruotas kaime, mama ir vaikai – mieste. Taip susidaro, kad gyventojų čia – nedaug, tačiau realiai gyvenančių – žymiai daugiau“, – aiškino N.Ilginienė.
Seniūnė suka galvą, kaip bus tada, kai per šią vietą bus tiesiamas dujotiekis į suskystintų gamtinių dujų terminalą Klaipėdos uoste. „Malūnsparniais sunkiasvoris transportas neatskirs, jie važiuos tuo pačiu keliu“, -apgailestavo pašnekovė.
Valstybinės įmonės „Klaipėdos regiono keliai“ vadovas Petras Kaučikas tikino sulaukęs skambučių iš Seimo nario, atstovaujančio vietos gyventojus. „Šis kelias priklauso rajono savivaldybei, ji ir turi rūpintis juo. Mes pažadėjome sutvarkyti įvažą į jį. Ketiname atvežti skaldos ir paberti 10 metrų nuo kelio Klaipėda-Šilutė. Savo pažadą mes tesėsime“, – aiškino P.Kaučikas.
Aurelijos Kripaitės/15min.lt nuotr./Dovilų seniūnijos gyventojams nesiseka pasiekti, kad kelias į jų kaimą būtų sutvarkytas. |