Bendros kortelės, kurią galėtų įsigyti į Kauną atvykę vietiniai ir užsienio turistai, išskėstomis rankomis laukia miesto verslininkai, prisijungti neatsisakytų ir teatrai. Tačiau muziejininkai kol kas į bendro bilieto idėją žiūri skeptiškai.
„Tokią kortelę svečiams siūlo ne vienas Europos miestas. Turistui, norinčiam per trumpą laiką mieste ir jo apylinkėse pamatyti kuo daugiau, ji labai patogi. Tuo aš pats įsitikinau Helsinkyje. Kai turi turisto kortelę, į daugelį muziejų gali įeiti nemokamai, už kitus būni susimokėjęs iš anksto – įėjimo kaina įskaičiuota į kortelės sumą, be to, nebereikia atskirai rūpintis viešojo transporto bilietais, o kai kuriose kavinėse ir restoranuose kortelės turėtojas gauna nuolaidų“, – privalumus vardino Kauno regiono turizmo informacijos centro (TIC) direktorius Sigitas Sidaravičius. Pašnekovo teigimu, miesto kortelės projekto startas Kaune preliminariai numatytas kitąmet. Tačiau iki tol laukia didžiulis darbas, nes kol kas daugelis Lietuvos verslo, kultūros ir kitų sričių atstovų mažai ką žino apie turisto „pasą“.
Miesto kortelė – paskatinimas turistui kuo daugiau vartoti. Mums tai aktualu. Sakė S.Sidaravičius.
Tiesa, tam tikrą įdirbį Kauno regiono TIC darbuotojai ketina padaryti šiemet. Kaip įprasta, paskutinę lapkričio savaitę mieste įsikursiantis Kalėdų informacijos centras praplės savo veiklos ribas: čia bus galima ne tik gauti informaciją apie mieste vyksiančius kalėdinius renginius, bet ir nusipirkti dovanų, nuolaidų kortelių įvairioms paslaugoms, daiktams, pavyzdžiui, masažui, skrydžiui oro balionu, savaitgaliui kaimo turizmo sodyboje.
„Informaciją praplėsime produktais ir paslaugomis. Žiūrėsime, koks bus pirkėjų susidomėjimas. Jei pasiteisins, verslininkams siūlysime bendradarbiauti ir miesto kortelės projekte“, – sakė S.Sidaravičius. Jo kolegė, Kauno regiono TIC Atvykstamojo turizmo vadovė Inga Pažereckaitė, pasakojo, jog į Kaune ir Karmėlavoje, Kauno oro uoste, esančius turizmo informacijos centrus užsukantys svečiai iš kitų valstybių dažnai pasidomi, kur galėtų įsigyti turisto „pasą“.
Ir sveikina, ir abejoja
„Tegu tik kas nors tai padaro. Prisijungsime“, – tikino „15min“ kalbinti miesto kavinių, restoranų ir naktinių klubų atstovai. Tačiau prisipažino, jog kol kas apie tokią kortelę, galinčią pasitarnauti ir jų verslo suaktyvinimui, yra mažai girdėję.
„Pats tokios kortelės nesu matęs, o tik kažką apie tai girdėjęs. Bet idėja verta dėmesio. Jei mus pakviestų, prisijungtume“, – tvirtino naktinio klubo „Siena“ vadovas Aurelijus Silkinis. Jis neabejojo, jog tokia forma pateiktos nuolaidos patiktų turistams, kurių ir dabar netrūksta šiame Laisvės alėjoje įsikūrusiame klube.
Kur kas atsargiau į Kauno miesto kortelės projektą žiūri Kaune esančių kultūros įstaigų – teatrų ir muziejų vadovai. „Norime, jog visada teatras būtų pilnas, būtų įvairiausių žiūrovų. Todėl visos priemonės, galinčios atvesti publiką pas mus, geros“, – kalbėdamas apie galimybę jungtis į Kauno miesto kortelės projektą sakė Kauno valstybinio muzikinio teatro vadovo pavaduotojas Rimantas Lekavičius. Paprastai gruodį ir pirmąją sausio pusę bilietai į šio teatro pastatymus būdavo iššluojami. Nemažą dalį žiūrovų sudarydavo įvairių įmonių darbuotojai, kuriems spektaklių peržiūras dovanodavo jų darbdaviai. Tačiau šiemet kolektyvų teatre sumažėjo. Todėl teatro administracija vis aktyviau žvalgosi į naujoves. Pavyzdžiui, nuo rudens bilietus į muzikiniame teatre rodomus spektaklius galima įsigyti ne tik kasoje, bet ir internete. Tai itin patogu ne Kaune gyvenantiems operos, operetės ir kitų muzikinių kūrinių mėgėjams. Anksčiau bilietais būdavo prekiaujama tik teatro kasoje, Kaune.
„Nieko apie tai nežinome, todėl negaliu teisingai įvertinti“, – išgirdęs klausimą apie Kauno miesto kortelės projektą sakė Vytauto Didžiojo karo muziejaus direktorius Gintautas Surgailis. Tačiau netrukus pašnekovas prisipažino nematantis poreikio jungtis į bendrus projektus, nes lankytojų ir taip turi užtektinai: „Šiemet buvo per 40 tūkst. Tai truputį mažiau nei pernai, bet nedaug – sunkmetis didelių pokyčių neatnešė“. Muziejaus vadovo nuomone, turisto „pasas“ labiausiai domins užsienio svečius. O tokių Vytauto Didžiojo karo muziejuje nėra daug ir jie paprastai šiame muziejuje lankosi tik vasarą: „Kitu metų laiku ne lietuvių – vienetai. Nemanau, kad turisto kortelė padidintų jų skaičių. O vietiniai pas mus patenka kitais kanalais“.
Taptų ir miesto e. bilietu
Valdininkų nuomone, turisto „pasas“ būtų įdomus ne tik išorės, bet ir vidaus turistams. „Pastaruoju metu itin populiarios savaitgalio kelionės, kurių metu vietiniai turistai – lietuviai, gyvenantys kituose miestuose, važiuoja į konkrečias vietoves ir ten praleidžia porą-trejetą dienų. Manau, jog tokiems žmonėms miesto kortelės siūlomos paslaugos – nuolaidos muziejuose, teatruose ar kitose vietose – būtų patrauklios. Be abejo, užsienio svečiams tokios kortelės labiau įprastos“, – sakė Kauno miesto savivaldybės Miesto įvaizdžio ir turizmo skyriaus vedėjas Saulius Kromalcas.
Planuojama, jog Kauno miesto kortelės funkcijos galėtų būti įdiegtos į elektroninį Kauno viešojo transporto bilietą. „Žingsniai ta linkme daromi. E. bilieto atmintis praplėsta 4 kartus, todėl jame „sutilps“ daugiau paslaugų. Netrukus dviejose miesto mokyklose moksleiviai e. bilietą galės naudoti kaip bibliotekos vartotojo pažymėjimą, deramasi su įmone „Lietuvos geležinkeliai“, kad ir traukiniuose būtų galima naudoti e. bilietą“, – pasakojo Kauno meras Andrius Kupčinskas. Šiemet taip pat buvo pratęstas ir e. bilieto galiojimo terminas – iki 2013 metų.
Vilniaus patirtis – ne itin sėkminga
Šių metų balandį Vilniuje pradėta pardavinėti Vilniaus miesto kortelė („Vilnius City Card“). Tačiau pirmieji mėnesiai nebuvo itin sėkmingi. Per balandžio-rugpjūčio mėnesius buvo parduoti tik 200 turisto „pasų“. Be to, projekte sutikę dalyvauti sostinės verslininkai tikino nesulaukę tokio turistų susidomėjimo, kokio tikėjosi. Esą į jų įmones teužsuko vos vienas kitas klientas, besinaudojantis Vilniaus miesto kortele. Tuo metu turisto „pasą“ platinantys Vilniaus turizmo centro darbuotojai tikina, jog sėkmė per kelis mėnesius ir negali ateiti, nes tokia paslauga Lietuvoje – naujiena, todėl realūs rezultatai bus matomi tik tuomet, kai Vilniaus miesto kortelė taps labiau žinoma.