2020 04 08

Tyrimas: ilgėjant karantinui didėja žmonių nerimas dėl savo finansų

Pirmosiomis balandžio dienomis atlikta „Mindshare Lietuva“ visuomenės apklausa rodo, kad kuo ilgiau tęsis karantinas, tuo pesimistiškesni gyventojų lūkesčiai dėl savo finansinės situacijos. Iššūkį kelia ir komunalinių mokesčių mokėjimas. Dauguma apklausos dalyvių Velykas švęs neišvykę, tačiau pasibaigus karantinui skubės susitikti su draugais, apsilankyti kirpyklose, restoranuose.
Trečioji karantino savaitė Vilniuje
Karantinas / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Pesimistiškiausiai nusiteikę dirbantys samdomą darbą arba dirbantys savarankiškai, ypač niūrios dirbančių prekybos, keleivių transporto ir aptarnavimo srityse nuotaikos.

„Karantinui tęsiantis iki Velykų, savo finansinės situacijos suprastėjimo tikisi 30 proc. respondentų, jei karantinas būtų pratęstas iki gegužės 1 d. – 49 proc.. Karantinui užsitęsus iki birželio 1 d., pablogėjimo tikisi daugiau nei pusė apklausos dalyvių ir net 28 proc. mano, kad jų finansinė padėtis ženkliai suprastės“, – skelbiama pranešime.

Kad karantinas neturės įtakos asmeniniams finansams, dažniau mano dirbantys Valstybės tarnyboje ar valstybės, savivaldybės įmonėse bei gaunantys išmokas.

Jei karantinas užsitęstų, vos 5 proc. respondentų mano, kad jų finansinė padėtis gerėtų ir tik 26 proc. – kad nesikeistų. Dešimtadalis nežino, ko tikėtis susiklosčius tokiam scenarijui.

Padidėjęs sunerimusiųjų skaičius

Padaugėjo nerimaujančių dėl savo sveikatos – nuo 76 proc. iki 86 proc. Tų, kuriuos neramina medikų sveikata padaugėjo nuo 82 iki 88 proc. Nerimaujančių dėl bendro ekonominio nuosmukio ir dėl savo pajamų padidėjo 5 proc.

„Daugiau ir tų, kuriuos neramina komunalinių mokesčių mokėjimas: prieš porą savaičių tokių buvo tik 26 proc., trečią karantino savaitę – jau net 42 proc., panaši tendencija ir su paskolų ir lizingų mokėjimu: nuo 29 proc. iki 32 proc.“ – dėstoma pranešime.

Nors šiuo metu maisto ir vaistų trūkumo nėra, apsirūpinimas maisto produktais ir vaistais ateityje taip pat pradėjo neraminti daugiau žmonių.

Artimųjų pasiilgo, bet Velykas planuoja švęsti tik su namiškiais

Apklausos dalyviai taip pat sutinka, kad tiek pats karantinas, tiek jo tema nusibodo ir pradėjo varginti. 58 proc. respondentų mano, kad apie karantiną žiniasklaidoje kalbama per daug.

Trečdaliui respondentų iššūkis yra ir nuolatinis buvimas namuose su namiškiais, ypač didesnėse šeimose, kuriose yra mokyklinio amžiaus vaikų.

„Prie to, tikėtina, prisideda ir nuotolinio vaikų ugdymo nesklandumai: net 42 proc. žmonių apklausoje teigia, kad toks ugdymas yra problematiškas“, – priduriama pranešime.

Maždaug pusė apklausos dalyvių pasiilgo gyvo bendravimo su draugais ir artimaisiais, kultūrinio gyvenimo. To labiausiai trūksta 16-45 metų respondentams.

Trys ketvirtadaliai apklaustųjų Velykas planuoja švęsti namuose, su kartu gyvenančiais namiškiais. Vykti į kitą miestą ar rajoną pas giminaičius planuoja 2 proc. respondentų. Tikėtina, kad šių žmonių planus greičiausiai koreguos jau po apklausos padarytas Vyriausybės sprendimas Velykų savaitgalį riboti judėjimą tarp miestų. Velykų visai nešvęs 6 proc.

Ką veikti po karantino?

64 proc. visų apklausose dalyvavusių moterų ir 58 proc. vyrų po karantino norės apsilankyti kirpykloje. Net 74 proc. apklausos dalyvių norėtų susitikti su draugais.

„Apsilankyti kavinėse, baruose ir restoranuose po karantino nori ar labai nori 46 proc. (26-35 amžiaus grupėje – net 66 proc.), sporto klubuose – 24 proc. respondentų“, – rašoma pranešime. Jaunesni asmenys taip pat trokšta nueiti į kiną, teatrą koncertą.

Vyresniems gyventojams aktualu apsilankyti pas gydytojus: tą po karantino norėtų padaryti kiek daugiau nei pusė vyresnių nei 55 metų apklausos dalyvių.

Dalis respondentų po karantino norėtų ir pakeliauti: 57 proc. vyktų po Lietuvą. 40 proc. – į užsienį. Trečdalis apklaustųjų neketina vykti į kelionę.

„Mindshare Lietuva“ apklausoje dalyvavo 569 16–74 metų amžiaus respondentai, apklausa atlikta internetu kovo 31 –balandžio 5 dienomis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis